از فرانکی میری تا پوپک گلدره و عسل بدیعی / همه هنرمندان جوانمرگ در دهه های اخیر + عکس

27

خبر ناگهانی است. همه شوکه می‌شوند و افسوس می‌خورند که چه وقت خداحافظی بود. چاره چیست؟ امکان بازگشت وجود ندارد. اندک زمانی به سکوت می‌گذرد و باز هم دیگری تصادف می‌کند یا بیماری از پا درش می‌آورد. باز هم آهی و افسوسی اما زندگی ادامه دارد. پوپک گلدره، عسل بدیعی و داوود اسدی از مشهورترین هنرمندانی هستند که در این فهرست جای می گیرند.

دو هنرمند جوان به فاصله یک روز و پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان اهالی هنر را تنها گذاشتند و رهسپار دیار دیگر شدند. این بهانه‌ای شد تا یادی از برخی هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر داشته باشیم.

مرگ در ۱۹ سالگی:
کیمیا یادگاری‌نژاد بازیگر تئا‌تر بامداد پنجشنبه ۱۵ آبان امسال، در ۱۹ سالگی و یک روز پس از اجرای نمایش شهادت حضرت رقیه(س) بر اثر گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. او در نمایش‌هایی چون «هیچی» و «میوه‌های نارس» به ایفای نقش پرداخته بود. یادگاری‌نژاد متولد ۱۳۷۴ و دانشجوی سال آخر رشته بازیگری واحد رسانه و از اعضای فعال کانون نمایش فرهنگسرای تهران بود.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

او در سومین جشنواره تئا‌تر شهر به خاطر بازی روان و تأثیرگذارش در نمایش «میوه‌های نارس» کار گروهی اعضای کانون نمایش فرهنگسرای تهران به سرپرستی شاهد پیوند کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر شد.

مرگ در ۲۵ سالگی:
محسن رسول‌اف عکاس در سانحه هواپیمایی ۷۳۷ قرقیزستان و در ۲۵ سالگی درگذشت. او عکاس پشت صحنه فیلم‌های آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی و لالایی‌ها به کارگردانی منیژه حکمت بود و به این ترتیب به سینما که خیلی به آن علاقه داشت نزدیک شد. گرایش اصلی محسن عکاسی هنری بود و در کنار آن به عکاسی در شاخه‌های دیگر می‌پرداخت. ساخت سه فیلم کوتاه و تجربی را نیز باید به این کارنامه یک ساله او افزود.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

مرگ در ۲۶ سالگی:
مژگان پوریگانه دانشجوی فوق‌لیسانس دانشگاه آزاد و بازیگر نقش اصلی فیلم «عروس کاغذی» (حجت‌اله سیفی) متولد ۱۳۴۹، دی‌ماه ۱۳۷۵ در ۲۶ سالگی بر اثر تصادف با اتومبیل در مسیر دانشگاه، درگذشت. نخستین فیلم او «عروس کاغذی» بود و به جای او در این فیلم مینو غزنوی صحبت می‌‌کرد.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

مرگ در ۲۷ سالگی:
سید امین مهاجرانی آهنگساز جوان سینما و تلویزیون فروردین ۸۶، در ۲۷ سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت. از کارهای این آهنگساز سینما می‌توان به فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل‌اله» ساخته محمدرضا ورزی اشاره کرد. وی همچنین برای آخرین کار پرویز شیخ طادی با نام «سومین روز پس از مرگ» موسیقی ساخته بود. از دیگر کارهای وی می‌توان به فیلم‌ها و مجموعه‌های «سقوط»، «صدر اعظم»، «کاخ تنهایی» و «پدرخوانده» اشاره کرد. مهاجرانی از شاگردان «مجید انتظامی» آهنگساز صاحب سبک سینمای ایران و لوریک‌ خوبیان بود.

مرگ در ۲۸ سالگی:
فرانک میری بازیگر جوان سینما و تئا‌تر، دستیار کارگردان سینما و فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری، تیرماه ۱۳۹۰، در ۲۸ سالگی، بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۱ در نمایش‌های دانشجویی آغاز کرد. بازی در نمایش‌های «عشقه» به کارگردانی محمد رحمانیان، «راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژان» به کارگردانی احمد ایرانی‌خواه، «ما کجا اینجا کجا» به کارگردانی میثم یوسفی، «پیک نیک در میدان جنگ» محمد هوشمندفر، «تئوری بیندر مایر» به کارگردانی محمد خداوردی و… از جمله فعالیت‌های این بازیگر تئا‌تر است.
وی در فیلم سینمایی «پرونده هاوانا» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و «جایی برای زندگی» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا به ایفای نقش پرداخته بود.

مصطفی مزرعتی مستندساز کاشانی و مدیر مؤسسه فیلمسازی سیمانمای ماندگار کاشان مرداد امسال در ۲۸ سالگی از دنیا رفت. امیر و مصطفی مزرعتی دو بردار مستندساز به همراه خانواده‌های خود شهربانو شوکتی، زهره شکاری و پسر خردسال خود محمدپارسا برای تهیه مستند دو قسمتی تلویزیونی «دیار ماندگار» در طبس با هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ از فرودگاه مهرآباد تهران عازم طبس بودند که دچار سانحه‌ سقوط هواپیما شدند.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

مهدی اباسلط کارگردان و دانش‌آموخته‌ سینما مرداد سال ۸۸ در ۲۸ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. او نمایشنامه «سادگی منو ببخش کیارستمی» را به چاپ رسانده بود و فیلم‌های «خنگ‌آباد»، «بچه‌های خیابان» و «مسعود کیمیایی عاشق» را در کارنامه داشت.

مرگ در ۲۹ سالگی:
امید اله‌داد سینماگر جوان و از اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران دوم آذرماه ۸۷ بر اثر ایست قلبی در ۲۹ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
او از اعضای انجمن تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه بود که فیلم‌های کوتاه بسیاری چون: طوفان سنجاقک (شهرام مکری)، خوره (سعید حبیبی) و چندین کار کوتاه دیگر را تهیه کرده بود.

محمد باباوند بازیگر و کارگردان تئا‌تر اسفندماه ۹۱ و در ۲۹ سالگی بر اثر تشنج در شهرستان ساری درگذشت.

باباوند که فارغ‌التحصیل هنرستان بازیگری سوره پسران بود در نمایش‌هایی از جمله «خشم و هیاهو» و «گلادیاتور» نیز ایفای نقش کرد و توانست جوایزی از جمله دیپلم افتخار بازیگری از جشنواره هنرستان‌های بازیگری را کسب کند. وی از سال ۸۲ به کارگردانی تئا‌تر روی آورد و با وجود سن کم توانست بیش از ده نمایش را کارگردانی کند که از جمله آن‌ها می‌توان به «حریم»، «کابوس‌ها و خون»، «نقل عزل»، «کفتر به توان دو»، «بچه‌های عاشورا» و «صبور» اشاره کرد.

اشکان بانکی پسر اصغر بانکی، تهیه‌کننده در ۲۹ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. او در فیلم «تو و من» در کنار محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست ایفای نقش کرده بود.

مرگ در ۳۰ سالگی:
سروناز سیدی شاعر، داستان‌نویس و نقاش جوان ایرانی و از شاگردان آیدین آغداشلو شامگاه ۲۷ فروردین‌ ۸۸ در ۳۰ سالگی براثر ایست قبلی درگذشت. از سیدی مجموعه «آبسوراک» در سال ۱۳۸۵ از سوی انتشارات آنا منتشر شده است. او چندین نمایشگاه نقاشی انفرادی برپا کرد که آثارش مورد توجه بسیاری از اهالی هنر قرار گرفت.

سروناز سیدی در حال آماده‌سازی تازه‌ترین مجموعه شعر خود بود که فرصت این کار را نیافت. او در نقاشی یکی از شاگردان «آیدین آغدشلو»، در شعر، شاگرد «منوچهر آتشی» و در داستان، شاگرد «محمد محمد‌علی» بود.

مرتضی پاشایی، متولد ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ بود و موسیقی را از ۱۴ سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد. او از کودکی با بیماری زخم معده دست و پنجه نرم می‌کرد و سرانجام پس از بستری شدن در بخش ICU بیمارستان، سرطان معده او را از پا درآورد. این خواننده‌ جوان پاپ که صبح روز جمعه، ۲۳ آبان‌ماه از دنیا رفت.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

مرگ در ۳۱ سالگی:
مهدی دانش‌رفتار دستیار کارگردان فروردین‌ ۱۳۸۹ پس از ۱۵ روز کما، در ۳۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.
دانش‌رفتار ۲۲ اسفند پس از عمل جراحی باز روی مغزش به کما رفت و پس از چند روز کما درگذشت. او در مجموعه‌های تلویزیونی نظیر «خرده ستمگران» و «عبور از پاییز» به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشت.

ساناز کیهان بازیگر سریال پربیننده «خط قرمز» ۲۵ دی‌ در ۳۱ سالگی طی تصادفی در خیابان حسینیه ارشاد درگذشت. کیهان در سریال «خط قرمز» نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست را ایفا می‌کرد.

مرگ در ۳۲ سالگی:
نیما نهاوندیان مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیما دی‌ ۱۳۹۱ در ۳۲ سالگی در منزل خود درگذشت. وی از سال ۱۳۷۸ همکاری خود را با صدا و سیمای مرکز گلستان آغاز کرد وسپس از سال ۱۳۸۳ در صدا و سیمای مرکز تهران در شبکه دو و جام جم همچنین در برنامه‌های رادیو ایران به عنوان گوینده و مجری حضور داشت.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

نیما نهاوندیان در اثر برخورد با یک میز خون‌ریزی مغزی کرد و به دلیل آن‌که به تنهایی در خانه حضور داشت و کمک‌رسانی با تأخیر صورت گرفت، بعد از کما رفتن و مرگ مغزی فوت کرد.
سعید امینی که بازی تأثیرگذارش در فیلم «نفس عمیق» در ذهن‌ها حک شده بود سال گذشته در ۳۲ سالگی بر اثر گازگرفتگی جان سپرد.

مهتا مشایخی عکاس در ۳۲ سالگی به دلیل عارضه قلبی چشم از جهان فروبست. آثار این هنرمند در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی به نمایش گذاشته شده بود، عمده آثار او در سبک فیگوراتیو و نمادین و در ابعاد بزرگ با رنگ آکریلیک بود.
او از سال ۸۳، ۳ نمایشگاه انفرادی در گالری‌های نار تهران و میرک مشهد برپا کرد و حضور در نمایشگاه گروهیCanvase New York artدر نیویورک، هفت نگاه در خانه هنرمندان تهران و نگارخانه‌های نار و ماه تهران در کارنامه هنری وی به چشم می‌خورد.

مرگ در ۳۳ سالگی:
مسعود برخورداری کارگردان تحصیلکرده و عضو انجمن سینمای جوانان بهمن‌ماه ۹۲ در ۳۳ سالگی و در اثر مسمومیت ناشی از گازگرفتگی درگذشت. «در جستجوی سیگنال»، «بودن»، «سینما یعنی مونتاژ»، «نیستان»، «فرا‌تر از هرمنوتیک»، «سینتگما» و «چنگ انداخته در سینه‌ من» نیز فیلم‌های کوتاه او هستند. او موفق به کسب عنوان بهترین فیلم کوتاه در جشنواره منطقه‌ای دنا (یاسوج) ۱۳۹۱، بهترین فیلم تجربی در جشنواره منطقه‌ای دنا (یاسوج) ۱۳۹۱، دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه مستقل ایران (تهران) ۱۳۹۱ شده بود.

مرگ در ۳۴ سالگی:
علی عامه‌کن، تصویرگر بین‌المللی کتاب‌های کودکان و نوجوانان، پس از تحمل یک دوره بیماری جانکاه، اسفند ۸۹ در ۳۴ سالگی به دیار باقی شتافت. وی مدرک کار‌شناسی نقاشی خود را از جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۸۰ دریافت و از سال ۱۳۷۵ شروع به تصویرگری برای کودکان کرد. علی عامه‌کن جایزه پادووای ایتالیا و کفش طلایی ایتالیا را دریافت کرده بود.

مرگ در ۳۵ سالگی:
ناصرعبدالهی خواننده، در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی‌هوش شد و به کما رفت. او پس از گذراندن ۲۷ روز در کما سرانجام ۲۹ آذر ۱۳۸۵ و در ۳۶ سالگی درگذشت. عبدالهی در ترانه‌های خود از کسی تقلید نمی‌کرد و صدایی منحصر به فرد داشت. بیشتر اشعار ترانه‌های او از سروده‌های محمدعلی بهمنی بود. در کار موسیقی به گفته خود وی تحت تأثیر سبک موسیقی ابراهیم منصفی بود. طوری که در سال‌های آغازین کار هنری ترانه‌های منصفی را بازخوانی می‌کرد.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

پوپک گلدره درست زمانی که با بازی در سریال «نرگس» توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود در یک سانحه رانندگی (در جاده نوشهر به نور-منطقه سیسنگان) به کما رفت و پس از هشت‌ ماه در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۵درگذشت. گلدره هنگام مرگ ۳۵ سال داشت.
او فعالیت هنری را با بازی در نمایش «پل» آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ در نماهنگ (ویدئو کلیپ) «رؤیای زمین» ظاهر شد. گلدره که با مجموعه «ساعت خوش» وارد کار بازیگری شد، به سرعت توانست شایستگی‌ها خود را در این عرصه نشان دهد که اوج آن با دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سینمایی «موج مرده» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا رقم خورد.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

عسل بدیعی فروردین‌ماه سال ۹۲ در ۳۵ سالگی درگذشت. او به سرنوشت نقش مقابلش در «بودن یا نبودن» دچار شد و دو روز پس از ایست قلبی، مرگ مغزی شد اما مرگ برای او پایان نبود چرا که با رفتنش جان هفت انسان را نجات داد. «دست‌های آلوده»، «شمعی در باد» و «شیرین» از جمله فیلم‌هایی بودند که بدیعی پیش از مرگ به ایفای نقش در آن‌ها پرداخت.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

ابوالفضل فیاضی کارگردان و بازیگر جوان تئاترهای مذهبی بهار سال ۹۲، در ۳۵ سالگی درگذشت.

مرگ در ۳۶ سالگی:
حامد خسروی متولد سال ۱۳۵۷ و از مستندسازان شمال کشور مهرماه امسال طی حادثه رانندگی در شهر انزلی درگذشت. او هنگام مرگ ۳۶ ساله بود.

«مجید حاجی‌باشی» تهیه‌کننده و مجری رادیو و تلویزیون صبح روز ۲۶ فروردین‌ در ۳۶ سالگی بر اثر سکته قلبی به دیار حق شتافت.

بیماری سرطان «ماه گل مهر» خواهرزاده رؤیا نونهالی را در ۳۶ سالگی با خود برد. این بازیگر جوان تئا‌تر متولد مهرماه ۱۳۵۷ و فارغ‌التحصیل کار‌شناسی تئا‌تر از دانشکده‌ هنر و معماری بود.

مرگ در ۳۷ سالگی:
شاهرخ غیاثی مجسمه‌ساز، نقاش و بازیگر آبان سال ۱۳۷۵ در ۳۷ سالگی و در جریان ساخت فیلم «فصل پنجم» (رفیع پیتز) حین تمرین فیلم بر اثر سانحه از گاری به زمین افتاد و درگذشت.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

پیمان ابدی هنرمند دیگری بود که با رفتنش بسیاری از سینماگران داغدار شدند. این بدل‌کار نامدار ایرانی زود‌تر از آنچه که تصور می‌شد در ۳۷ سالگی و در حین ایفای بدل‌کاری در فیلم «چشم‌های نامحسوس» بر اثر حادثه، جان خود را از دست داد.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

ابدی به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی چیرگی داشت و عضو تیمaction concept(یکی از ۴ تیم بر‌تر اکشن جهان) بود. او طراحی و اجرای صحنه‌های اکشن در پروژه‌های پر آوازه‌ای مانند پلیس‌های موتورسوار، ۱۰۰ درجه، دلقک و فرشتگان وحشی مهارت‌های فنی خود را به نمایش گذاشته بود.

مرگ در ۳۸ سالگی:
داوود اسدی بازیگر سینما و تلویزیون و یکی از چهره‌های طنز مشهور دهه هفتاد (ساعت خوش) فروردین‌ماه سال ۸۷ در ۳۸ سالگی درگذشت.

همسر عسل بدیعی بیوگرافی مژگان پوریگانه بیوگرافی کیمیا یادگاری نژاد بیوگرافی سروناز سیدی بیوگرافی پیمان ابدی

مرگ در ۳۹ سالگی:
هومن قدرت‌نما هم یک سال و نیم درگیر بیماری بود و دی‌ماه ۹۲، از مقابل منزلش به سوی خانه ابدی شتافت. هومن قدرت‌نما فیلمساز، تصویربردار، عکاس، تدوینگر، گرافیست و نقاش متولد مرداد ۱۳۵۳بود و در ۳۹ سالگی درگذشت.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 27 )
  1. گندم می گوید

    فقط مرتضی پاشایی حیف شد. وای ک من چقدر از این عسل بدیهی بدم میاد

    1. azadeh می گوید

      خیلی بی ادبی. بنده خدا عسل بدیعی دستش از دنیا کوتاست. گذشته از این چه زیانی به تو رسونده که اینجوری در موردش حرف میزنی. دل سیاهتو سفید کن بچه جون.

      1. گندم می گوید

        بچه خودتی پدر بزرگ. من ازش متنفرم ب شما ارتباطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. ساناز می گوید

      مرتضی خیلی حیف بود خیلیییییییییییی

    3. M.ND می گوید

      خانوم گندم، نظر شخصی و غیر متعارف با عرف شما ، به هیچ کس ربطی نداره . وقتی به ما ربطی نداره نباید اصلا مطرحش میکردی. وقتی همچین چیزی میگی، انتظار حمله از سمت بقیه رو هم داشته باش.
      اگه از کسی بدت میاد ، پیش خودت نگه ـش دار. نیاز نیست به همه بگی.

    4. پاپی می گوید

      من هم از مرتضا پاشایی متنفرم . با اون اهنگهای نک و ناله اش و طرفدارهای بی ادب و بی فرهنگش.

    5. نگین می گوید

      واقعا براتون متاسفم تا الان همیشه نظرات توهین آمیز شما را پایین هر عکسی که از یک باریگر زن بوده دیدم که پر از بغض و کینه و نفرت است. ولی اینکه به کسی که فوت کرده توهین بشه واقعا شرم آوره بهتون پیشنهاد می کنم خوتونو به یک روانشناس نشون بدین چون با این و خود کم بینی که دارین فقط خوتونو اذیت می کنید

    6. ح می گوید

      عجب روزگاریه با رفتنش جون ۷ نفر رو نجات داد ولی بدشون میاد ازش…

    7. پسر طرفدار حق می گوید

      چقدر بیشعور و کوتاه فکری که به آدم مرده توهین میکنی…اونم مرده ای که نمیشناسی و هیچ بدی ازش ندیدی…گندم خانم عقلت از بچه دوساله هم کم تر هست

  2. dellaram می گوید

    عمو خسرو نبود.:(استاد منوچهر هم نبودند. چه بده که هنرمندهای عزیز رو نام نمیبریند.خیلی‌ دلخور شدم اسم این دو عزیز نبود.

    1. پاپی می گوید

      در مورد جوانمرگی(زودمرگی) نوشته یعنی نهایتا باید چهل ساله بود تا جز این لیست بود .نه شصت ساله !

  3. ناشناس می گوید

    سلام مهم نیست که من با خانم بدیعی چه نسبتی دارم و صحبت من اینکه گاهی آدم ها جایگاه انسانیت را فراموش می کنند و با زدن حرف هایی از واقعه ی انسانیت دور می شوند مهمتر از این ها اشاره ام به انهایی است که با حرف هایشان خودشان را مورد انتقاد قرار داده اند تصاویری که از هنرمندان گرانقدر و بزرگ روح در این وبلاگ منتشر شده افرادی هستند که همیشه جاودان هستند و محال است که از یاد ها محو شوند
    بعضی أفراد از سر حسادت یا موارد گوناگون دیگر شایعه سازی یا حرف هایی که شیطنت رسانی خوانده می شوند می زنند که شخصیت انها اشکار است و من و دیگربازمانگان از جمله خانواده ی بدیعی این أفراد را به خداوند می سپاریم باشد که او اگاه ترین و عادل ترین است.

  4. دل تنگ می گوید

    مرتضی خدا رحمتت کنه.

    1. سما می گوید

      منم عاشق مرتضی وهم عاشق عسلم.

  5. سما می گوید

    اقای پاپی کی از شما خوشش میاد خود نگار.

  6. زهره می گوید

    مرتضی رو هنوز باورم نمیشه که رفته خیلی دلم سوخت خییییییلیی زیاد
    خدا همشون رو رحمت کنه و روحشون شاد باشه
    و متاسفم برای اونهایی که انقدر بی عاطفه ان که حتی پشت سر مرده هم با کینه صحبت میکنن و بویی از مهربونی و فرهنگ نبردن

  7. عسل می گوید

    متاسفم برات پاپی عقلو شعورت معلومه چه قدره تو برو همون زد بازی و همون تو اف ام اشغال و تتلو بی تربیت طرفداری کن
    بی احساس

  8. مریم می گوید

    از تتلو بدم میاد

    1. اکبر66 می گوید

      به من چه چی هان .که ازمن بدت میاد . به من چه کی از من خوشش میاد .. تتلو

  9. سجاد می گوید

    خدا رحمتشون کنه
    افسوس نمیتونیم براشون کاری کنیم

  10. آشنا می گوید

    مرحوم حسین پناهی را یادتون رفت ایشان ۳۹ ساله بودند که درگذشتند.!!!

  11. قاطی می گوید

    عسل خانم خالا چرا به زبازی … فحش میدهی عذاب نداری ها

  12. قاطی می گوید

    عصاب

  13. علی می گوید

    گندم خود تو هم یه روزی باید غزل خداحافظی رو بخوانی آسیاب به نوبت

  14. فاطمه می گوید

    با سلام خوب یا بد بودن آدمها ب من وتو ربطی نداره چون ما همه نکته ضعف داریم همه بازیگرها خب بودن خدا تمام رفتگان رحمت کنه یادشان گرامی باد

  15. امین می گوید

    خدابیامرز خانم پوریگانه چقدر شبیه گلشیفته فراهانی بوده
    راستی پاپی مگه چی گفته که بهش توهین شد؟
    در جواب کسی که گفت چرا فلانی تو لیست نبود گفت که فرد مورد نظر شما پیر بوده و این پست مال جوونمرگ شده هاس. چه چیز بدی گفت که یکی بهش گفت خود نگار یکی دیگه گفت بی احساس برو سراغ تتلوت؟ اصلا توهینایی که بهش کردن ربطیم به چیزی که گفته بوده نداره! آخه کجای حرفش نشون دهنده اینه که تتلو بازه؟

  16. سحر می گوید

    گلشیفته بدبخت این وسط چیکاره بود اون که زنده است و حسابی هم داره آبروی ایرانی ها رو میبره کاش اون واقعا جز این لیست بود