همه همسر زیبا می خواهند اما…

0

به گزارش ساتین : برای یک انتخاب خوب، نباید انتظار داشت که تمام ایده آل های ما در فردی وجود داشته باشد.

 

همسر زیبا شوهر زیبا زیبایی جنسی زن زیبا جذابیت جنسی بهترین همسر

امام صادق علیه السلام: با پدرانتان خوشرفتاری کنید تا فرزندانتان با شما خوشرفتاری کنند.

زیبایی ظاهری همیشه در جذب شدن به آدم ها موثر است. ما به طور طبیعی جذب کسانی می شویم که آنها را زیبا می دانیم، فارغ از این که این زیبایی از نظر دیگران هم به چشم می آید یا فقط در نظر ما وجود دارد.

اما وقتی حرف ازدواج پیش می آید، ممکن است انتخاب همسری که هم ویژگی های مورد نظر ما را داشته باشد و هم زیبا باشد، کار سختی به نظر برسد. واقعا هم همین طور است. همیشه زیباترین ها، بهترین گزینه ها نیستند. در این موقعیت چه باید کرد؟

زشت و زیبا یعنی چه؟

مهم ترین مساله در سنجش ویژگی های ظاهری یک فرد، این است که قبل از هر چیز سلیقه فیزیکی خود را بدانید و دقیقا مطلع باشید که از چه جور ظاهری خوشتان می آید. چه چیزی در ظاهر طرف مقابل برایتان مهم است که نبودنش باعث می شود به دلتان ننشیند و چه تیپ و قیافه ای مطلوب شما است.

همیشه مقدار اولیه ای از مطلوبیت فیزیکی  لازم است. بدون وجود این مطلوبیت و بدون این که طرف مقابل از نظر شما خوشایند و دلنشین باشد، ادامه راه کار سختی است. در مواقعی که با فردی برای ازدواج آشنا می شوید، با دیدار او می توانید تشخیص بدهید که این فرد به لحاظ ظاهری به دل شما نشسته است؟ یعنی طرف مقابل می تواند شما را به هیجان بیاورد یا خیر. در صورتی که ظاهر او در شما حالت ناخوشایند ایجاد نکرد می توانید سایر جذابیت ها را برای خودتان بررسی کنید و به یک جمع بندی درباره او برسید.

اما اگر ظاهر او آنقدر برایتان ناخوشایند است که دیده شدن در کنار او و حتی قدم زدن با او برای شما اذیت کننده است، مطمئن باشید با گذر زمان هم این مساله حل نمی شود و در آینده نیز به همین منوال خواهد بود. زیبایی شاید برای شما عادی شود اما چیزی که زشت می پندارید، هیچ وقت برایتان عادی نمی شود و بی توجهی به سلیقه فیزیکی و نداشتن هیچ گونه کششی به طرف مقابل در آینده و در زندگی زناشویی تاثیر بدی می گذارد.

زیبایی و جذابیت جنسی

باید بدانید که رضایت جنسی تنها به بحث مطلوبیت فیزیکی مربوط نمی شود و به عوامل دیگری مانند سواد و آگاهی جنسی دو نفر، آراستگی (لباس مناسب پوشیدن، تمیز بودن، استفاده از عطر و…)، نظافت شخصی، مهارت های قابل یادگیری و گفت و گو درباره سلیقه و خواسته های دو نفر نیز مربوط می شود .

در صورتی که این جذابیت با تغییراتی در پوشش ظاهری، استفاده از ادکلن، ورزش کردن و… ایجاد می شود، شاید بتوانید به شکل محترمانه به طرف مقابلتان خواسته ها و تمایلاتتان را اعلام کنید. اما با این فکر که «ازدواج می کنیم، بعد تیپش را تغییر می دهم» یا «ازدواج می کنیم بعد از او می خواهم لاغر/چاق شود» و… جلو نروید. بلکه بعد از اعلام خواسته هایتان، در یک بازه زمانی او را زیر نظر داشته باشید تا ببینید که آیا واقعا انگیزه و تلاش برای تغییر دارد یا نه (یعنی برای خودش تغییر کردن و مطلوب تر شدن مهم است یا نه) و آیا در کشش شما نسبت به او تغییری ایجاد شده است یا خیر؟

سوزنتان روی ظاهر گیر نکند

مطلوبیت فیزیکی به سلیقه شخصی شما مربوط می شود اما بنا نیست در آن وسواسی بشوید یا فقط روی یک آیتم دقت کنید (مثلا بگویید قدش فلان قدر باشد، رنگ چشمش خاص باشد و…). جذابیت یک ویژگی ترکیبی است که تیپ و اندام و چهره و البته رفتار و سکنات و شیوه صحبت کردن در آن دخیل است.

دقت کنید که تمرکز بر روی یک مسئله در انتخاب همسر، سبب نادیده گرفتن برخی آیتم های اساسی می شود و ضریب خطا را بالا می برد.
برای یک انتخاب خوب، نباید انتظار داشت که تمام ایده آل های ما در فردی وجود داشته باشد. اگر حداقل های خود را در فردی یافتید، با مدتی معاشرت و بررسی تناس بها، می توانید تصمیم گیری کنید.
بعد از ازدواج با یک فرد، باید همیشه یادتان باشد که ممکن است در زندگی با اشخاصی زیباتر از او رو به رو شوید. اما تعهد و مسئولیت پذیری یعنی چشم بستن بر هوا و هوس های بعدی و احترام گذاشتن به انتخابی که قبلا داشته اید. بعد از ازدواج، ما دیگر حق داشتن رابطه های موازی نداریم و این بهایی است برای داشتن یک فرد دائم که به ما آرامش و امنیت می دهد و با او می توانیم یک زندگی را بسازیم و فرزند داشته باشیم، می پردازیم.

تبیان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ