هنریک درغوکاسیان، رئیس هیات مدیره شرکت شیمیدر سلف +عکس

0

شرکت شیمیدر سلف در زمینه صادرات روانکاری های صنعتی است. چهار شرکت «آریا شیمی سلفچگان»، «پالایش قیر ساتراپ جم» «آرم اویل ارمنستان» و «واحد ترابری شیمی در سلف» زیرمجموعه این شرکت صادراتی هستند.

شرکت شیمیدر سلف علاوه بر فعالیت های اقتصادی، همچنین در زمینه های فرهنگی و ورزشی نیز نقش مهمی ایفا می کند؛ به طوری که هم اکنون این شرکت مالکیت تیم ورزشی شیمی در تهران را به عهده داشته و از سال ۱۳۸۹ تاکنون در لیگ های مختلف در رشته بسکتبال، مقام های خوبی را کسب کرده است.

هنریک درغوکاسیان کیست میلیاردرهای ایران مالک باشگاه شیمیدر شرکت های صادرات و واردات شرکت شیمی دور سلف اسامی ثروتمندان ایران

هنریک درغوکاسیان، رییس هیات مدیره مجموعه شرکت های شیمی در سلف

از سال ۱۳۷۲ وارد بازار کار شدم. در ابتداء واردکننده لاستیکهای صنعتی و سواری بودیم. از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ در زمینه ترانزیت سوخت فعالیت داشتیم. از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را با تأسیس شرکت شیمی در سلف در زمینه تولید انواع هیدروکربن ها و روغن های تصفیه دوم آغاز کردیم. بخشی از این موضوع برمی گردد به جمع آوری روغن های کار کرده در بازار ایران که چیزی بالغ بر سالیانه ۶۰۰ هزار تن را تشکیل می دهد و معضل بسیار بزرگ محیط زیستی برای ایران قلمداد می شود.

حتی کنوانسیون های خاصی در زمینه پسماندها برای این ضایعات همانند کنوانسیون بازل وجود داشته که در برگیرنده مقررات بسیار سختی در تردد و نگهداری این نوع محصولات یا پسماندها است. در ایران میلیونها خودرو در جاده ها تردد می کنند که با تعویض ماهیانه و دورهای روغن کارکرده، در مجموع چیزی بالغ به ۶۰۰ هزار تن در سال پسماند های حاصل از فرآورده های روغنی (تصویه دوم) از خود به جای می گذارند. این موضوع باعث شده که سازمان محیط زیست مکانهایی را برای نگهداری این نوع پسماندها تخصیص دهد که صنایع مختلف بتوانند این پسماندها را در آن مکانها خالی کنند. با ورود صنعت تصفیه روغن در ایران که قدمتی ۶۰ ساله دارد، شاهد برطرف شدن این معضل هستیم که حجم عظیم روغن های کار کرده با تبدیل به روغن های پایه با استانداردهای ملی و بین المللی کاربردهای بسیاری را در کشور ایجاد کرده است.

شرکت شیمی در سلف مجوز این فعالیت را در سال ۱۳۸۴ از سازمان صنایع اخذ و از آن موقع تاکنون در این صنعت فعال شده است. این شرکت با حدود ۱۰ میلیون دلار ارز آوری از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده که امیدواریم در سال جاری به یک رکورد بی نظیر، در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار ارزآوری دست یابیم و با این اقدام کمکی به رفع بیکاری و اشتغال زایی در کشور داشته باشیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ