رضا داوود نژاد و همسرش غزل بدیعی +علت بیماری

1

رضا داوودنژاد (متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ در تهران (چهارراه لشکر)) بازیگر سینما و تلویزیون نام همسر: غزل بدیعی تاریخ ازدواج: مهرماه ۱۳۸۹

همسر رضا داوود نژاد همسر بازیگران شوهر بازیگران خواهر رضا داوود نژاد خانواده رضا داوود نژاد پدر رضا داوود نژاد بیوگرافی رضا داوود نژاد بیماری رضا داوود نژاد ازدواج رضا داوود نژادReza Davood Nejad

رضا داوودنژاد یک خواهر بزرگتر به نام زهرا و یک برادر کوچکتر به نام علی دارد ، دیپلم انسانی است ، رضا داوودنژادفعالیت سینمایی را با بازی در فیلم های پدرش علیرضا داود نژاد تجربه کرد.

همسر رضا داوود نژاد همسر بازیگران شوهر بازیگران خواهر رضا داوود نژاد خانواده رضا داوود نژاد پدر رضا داوود نژاد بیوگرافی رضا داوود نژاد بیماری رضا داوود نژاد ازدواج رضا داوود نژادرضا داوودنژاد در سال ۱۳۸۹ با غزل بدیعی خواهر مرحوم عسل بدیعی ازدواج کرده است.

«بی پناه» (۱۳۶۵)، نخستین فیلم سینمایی رضا داوودنژادست. «مصائب شیرین»، نام رضا داوودنژاد را بر سر زبان ها انداخت و نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد و دعوت برای حضور در جشنواره سینمایی فوکوئوکای ژاپن را برای رضا داوودنژاد به ارمغان آورد. «بچه های بد»، حضور مؤثر رضا داوودنژاد را در فیلم های پدرش به دنبال داشت. رضا داوودنژاد در این فیلم، فیلمنامه نویس، بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه ریز بود.

همسر رضا داوود نژاد همسر بازیگران شوهر بازیگران خواهر رضا داوود نژاد خانواده رضا داوود نژاد پدر رضا داوود نژاد بیوگرافی رضا داوود نژاد بیماری رضا داوود نژاد ازدواج رضا داوود نژاد

در «بانوی کوچک» (مهدی صباغ زاده) رضا داوودنژاد به عنوان بازیگری پول ساز به بدنه ی حرفه ای سینمای کشور معرفی شد و در مستند «روزگار ما» ساخته ی رخشان بنی اعتماد، رضا داوودنژاد حضور در عرصه های روشنفکرانه ی سینمای ایران را تجربه کرد. بازی در مجموعه های تلویزیونی گوشه ای دیگر از دغدغه های هنری رضا داوودنژادست. «چراغ جادو» نخستین آن و بازی در مجموعه ی سی قسمتی «پشت کنکوری ها» به کارگردانی پریسا بخت آور دومین تجربه رضا داوودنژاد در این زمینه است. رضا داوودنژاد در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان در اصفهان یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه سینمای ایران بوده است.

وقتی رضا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون و فرزند کارگردان سینما با تیپ جدید و کاهش وزن محرز در تلویزیون دیده شد، حرف و حدیث‌ها و البته حیرت همگان برانگیخته شد. رضا داوودنژاد به یکباره به کاهش وزن سریع و ملموسی دست یافته بود.
عده ای در این میان بجای اینکه در پی علت واقعی این کاهش وزن باشند او را به مصرف مواد مخدر متهم کردند و گفتند غیر ممکن است بدون مصرف مخدر به این سرعت لاغر شده باشد. عده‌ای رژیم سخت و گروهی ورزش سنگین را حدس می زدند.
رضا داوودنژاد هنوز لذت لاغر شدن و تناسب اندام را کاملا نچشیده بود که خبر بستری شدنش در فروردین ماه سال ۹۱ در بیمارستان لاله منتشر شد.
 همسر رضا داوود نژاد همسر بازیگران شوهر بازیگران خواهر رضا داوود نژاد خانواده رضا داوود نژاد پدر رضا داوود نژاد بیوگرافی رضا داوود نژاد بیماری رضا داوود نژاد ازدواج رضا داوود نژاد
خبر بستری شدن رضا را برخی شایعه می دانستند، اما رضا واقعا در بیمارستان تحت مراقبت بود. در این حین شایعه ضعف ناشی از رژیم غذایی مطرح و به سرعت پخش شد.
اما خبر واقعی ناگوار بود؛ رضا داوودنژاد ۳۲ ساله به علت نارسایی کبد ، نیازمند پیوند کبد است.
پزشکان از ارائه اطلاعات در خصوص بیماری رضا امتناع می‌کردند و خانواده وی، رژیم غذایی سخت و داروهای لاغری را علت اصلی عنوان کردند.
اردیبهشت همان سال رضا داوودنژاد در بخش آی سی یو بیمارستان لاله بستری شد و منتظر کبد پیوندی از بیمارستان شیراز بود.
مدارک پزشکی رضا داوودنژاد به بیمارستان شیراز ارسال و دلیل بستری شدنش در بخش آی سی یو نوسانات، بیلی روبین در خون رضا اعلام شد.
همسر رضا داوود نژاد همسر بازیگران شوهر بازیگران خواهر رضا داوود نژاد خانواده رضا داوود نژاد پدر رضا داوود نژاد بیوگرافی رضا داوود نژاد بیماری رضا داوود نژاد ازدواج رضا داوود نژاد
در آن زمان شایعه به کما رفتن رضا مطرح شده بود که پزشک وی به دلیل اینکه رضا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود اعلام کرد: این احتمال وجود ندارد، اما عمل پیوند سریع باید صورت بگیرد.
پزشک وی از میزان هوشیاری رضا، رضایت داشت. کمیسیون پزشکی برای عمل پیوند کبد رضا در بیمارستان شیراز تشکیل شد. علیرضا داوودنژاد این بیماری را نتیجه سرپیچی رضا از دستورات دکتر متخصص عنوان کرد.
در همین حین پزشک متخصص لاغری که رضا تحت نظر او بود اعلام کرد بیماری رضا هیچ ارتباطی به تصمیم او برای لاغری و رژیم ندارد. وی از ابراز اطلاعات بیشتر خودداری کرده بود، اما وی هشت سال پیش عملی روی دستگاه گوارش خود داشت که خوردن وی را محدود می کرد.
این اتفاق موجب شد وی بتدریج کاهش وزن پیدا کند.
نارسایی کبد دو حالت دارد، یکی خوب شدن و برگشتن به حالت طبیعی بیمار است و دیگری اینکه به مرحله پیوند کبد برسد.
پزشک رضا با مشاهده جواب آزمایشات،‌امکان برگشت رضا داوودنژاد به شرایط عادی را ۱۰ درصد اعلام کرد و ابراز داشت اگر روند درمانی او خوب پیش برود نیازی به پیوند کبد نیست.
 همسر رضا داوود نژاد همسر بازیگران شوهر بازیگران خواهر رضا داوود نژاد خانواده رضا داوود نژاد پدر رضا داوود نژاد بیوگرافی رضا داوود نژاد بیماری رضا داوود نژاد ازدواج رضا داوود نژاد
رضا در اردیبهشت سال ۹۱ رو به بهبودی بود و پزشکان نیاز به عمل پیوند را منتفی اعلام کردند.
ناراحتی رضا در حال بیماری از شایعات دیگر بود. وی اعلام کرده بود شایعات باعث تردید خانواده‌اش نیز شده و آنها می‌خواهند از او آزمایش اعتیاد بگیرند.
شایعات جراحی بای‌پس معده رضا از سوی وی و خانواده‌اش در هاله‌ای از ابهام ماند و کسی راجع به آن حرفی نزد.
جراحی بای پس معده راه میانبر افراد چاق به لاغری است اما این عمل سال‌‌های قبل جان یک مرد سنگین وزن ایرانی را گرفته بود.
بیماری رضا داوودنژاد نارسایی حاد کبد بود که با نام اختصاری FHF شناخته می‌شود و تعریف آن ایجاد علایم آسیب‌مغزی ناشی از نارسایی کبد ظرف هشت هفته پس از شروع نارسایی است.
ایجاد زردی (یرقان) مهمترین علامت بالینی است که با آزمایش خون و افزایش بیلی روبین خون و آنزیم‌های کبدی ثابت می‌شود.
اگر هفت هفته پس از نارسایی بیمار دچار علایم مغزی شود مثل کاهش سطح هوشیاری که در صورت پیشرفت بیمار را به کما می‌برد FHF اتفاق افتاده که فرد را تا پای مرگ می برد.
اما پزشکان تحقیق کرده‌اند که اکثریت بیماران مبتلا به FHF بهبود می یابند. شایع‌ترین علت‌های این بیماری مسمومیت ناشی از استامینوفن و بیماری هپاتیت A  و B  است.
رضا داوودنژاد از جهاتی شانس خوبی برای برگشت به زندگی عادی را داشته است. نارسایی کبد وقتی اتفاق بیفتد، در این عضو گوارشی حالتی پیش می‌آید که دیگر قادر به سوخت و ساز مواد زاید نخواهد بود.
شروع بیماری کبدی تدریجی است و هیچ علامت خاصی ندارد که بیمار را وادار به پیگیری و مراجعه به پزشک کند، خستگی و ضعف و کاهش وزن شاید بیمار را به مراجعه تحریک کند.
همسر رضا داوود نژاد همسر بازیگران شوهر بازیگران خواهر رضا داوود نژاد خانواده رضا داوود نژاد پدر رضا داوود نژاد بیوگرافی رضا داوود نژاد بیماری رضا داوود نژاد ازدواج رضا داوود نژاد
رضا داوودنژاد در اریبهشت سال ۹۱ در نهایت به کبد پیوند نیاز پیدا کرد و کبد یک بیمار مرگ مغزی به وی اهدا و پیوند شد. پس از انجام عمل سرانجام علیرضا داوودنژاد از راز عمل بای پس معده رضا پرده گشود و از این که این عمل انجام شد، خوشحال بود.
این عمل پیوند که در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد رضا را به زندگی باز گرداند. پس از عمل پیوند رضا همچنان تحت نظر پزشکان متخصص کبد بود.
تا اینکه امسال پس از دو سال عمل پیوند رضا داوودنژاد در ششم آذر ماه تحت عمل جراحی مجدد قرار گرفت. رضا این عمل را آخرین مرحله درمانش اعلام کرده بود.
همسر رضا داوود نژاد همسر بازیگران شوهر بازیگران خواهر رضا داوود نژاد خانواده رضا داوود نژاد پدر رضا داوود نژاد بیوگرافی رضا داوود نژاد بیماری رضا داوود نژاد ازدواج رضا داوود نژاد
رضا داوود نژاد و همسرش غزل بدیعی

نمی‌شود صدای علیرضا داوودنژاد را از پشت تلفن شنید و چهره رضا را روی تخت بیمارستان دید و غصه نخورد. این روزها رضای خندان سینمای ایران به دلیل رژیم سخت غذایی و به قول خودش تخته گاز رفتن و رعایت نکردن اصول گرفتن رژیم غذایی صحیح دچار مشکلات کبدی شده است و مرتبا برایش کمیسیون‌های پزشکی تشکیل می‌شود تا ببینند آیا می‌شود مشکل او را بدون پیوند کبد برطرف کرد یا نه. آرزوی همه ما این است حال او خیلی زود خوب شود و دوباره سالم‌تر از قبل به جامعه سینمایی کشور برگردد. مشکل رضا داوودنژاد بهانه‌ای شد تا سری به پزشک معالج او  بزنیم و درباره مشکلات کبدی شایع این روزها سؤال کنیم؛ مشکلاتی مثل انواع هپاتیت‌، کبد چرب و… . دکتر ناصر ابراهیمی دریانی، فوق‌تخصص کبد و گوارش و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند. شاید باور کردنش سخت باشد اما این روزها کبدها در خطرند.


تغذیه تان را اصلاح کنید

این روزها اصطلاح کبد چرب را زیاد می‌شنوید. اصطلاحی که شاید خیلی‌ها معنای دقیق آن را ندانند. دکتر دریانی می‌گویند: «امروزه شایع‌ترین عارضه کبدی، عارضه کبد چرب است. این عارضه اغلب اوقات بدون علامت است و وقتی مشخص می‌شود که بیمار برای آزمایشهای سلامتی معمول مراجعه میکند، آزمایش می‌گیرد یا تست های کبدی انجام می‌دهد و می‌بیند تست‌های کبدی‌اش مختل است و وحشت‌زده مراجعه می‌کند. به این دلیل که فکر می‌کند دچار یک عارضه هپاتیت ویروسی شده است. باید بگوییم که عارضه کبد چرب شایع‌ترین عارضه کبدی است و متاسفانه کاملا بدون علامت است. »


چاق‌ها نگران باشند

اما چه افرادی مستعد کبد چرب هستند؟«در درجه اول افراد چاق. افرادی که چاق باشند یا دچار سندرم متابولیک باشند مستعد کبد چرب هستند. سؤال می‌کنید سندرم متابولیک چیست؟ مجموعه کسانی که چربی خون بالا به‌خصوص تری‌گلیسیرید بالا دارند، کسانی که فشار خون دارند، کسانی که چاق هستند و اصطلاحا «بادی مس اندکس»(BMI )یا توده بدنی‌شان بالاست دچار این مشکل می‌شوند.»

در توضیح این حالت دکتر دریانیمیگوید :«ما یک تقسیم‌بندی داریم که در آن شاخص توده بدنی معمولا بهتر است زیر ۲۹ باشد؛ به‌طوری که از ۳۰ تا ۳۵ را آبز یا چاق می گویند و ۳۵ بالاتر (یعنی بین ۳۶ تا ۴۰) را اصطلاحا «اور ویت» یا خیلی چاق می‌گویند بنابراین اگر وقتی شاخص توده بدنی را اندازه گرفتیم و افزایش پیدا کرده باشد، یعنی اگر شخص چاق هم باشد یا دیابت داشته باشد و افزایش تری‌گلیسیرید خون و فشار خون داشته باشد اینها میتواند مشکلزا باشد. در کسانی که به این ترتیب هستند می‌گویند بیشتر از ۷۰ درصد آنها دچار کبد چرب می‌شوند.»


سلامت کبد

«برای حفظ سلامت کبد در درجه اول تغذیه اهمیت دارد که باید مصرف چربی و کربوهیدرات‌ها را  کمتر کرده و به جای آن از سبزی‌ها و میوه‌ها استفاده کنیم. اگر از اول عادت کنیم که طبخ غذا به‌صورت بخارپز باشد، برایمان بهتر است. بارها در ساندویچی‌‌ها دیده‌اید که از روغن چند بار مصرف‌شده استفاده می‌کنند و آن روغن سوخته به هیچ عنوان سالم نیست. مسئله دوم چاقی است. زیرا چاقی به کبد آسیب می‌رساند. همچنین امروزه معتقدند مصرف یک فنجان قهوه در سلامت کبد موثر است و می‌تواند از فیبروز یا خشکی کبد جلوگیری کند.»


این زردی علامت هپاتیت نیست

دکتر دریانی ۳ مرحله را به‌عنوان مراحل کبد چرب معرفی می‌کند که خوب است با آنها آشنا باشید: «مرحله اول، این است که فقط دور کبد چربی جمع می‌شود. اگر به این مرحله اهمیت داده نشود کم‌کم نفوذ چربی به داخل سلول‌های کبدی باعث ایجاد التهاب می‌شود. اگر این مرحله که به آن NASH گفته می‌شود پیشرفت کند، بیمار دچار سیروز می‌شود. سیروز به معنی از بین رفتن کبد است. این حالت، همان حالتی است که شکم آب می‌آورد، پاها ورم می‌کند، شخص دچار زردی می‌شود و به‌اصطلاح حالت چرت‌زدگی پیدا می‌کند. اینها مراحلی است که بعدا باعث نیاز به پیوند کبد می‌شود. معمولا هم ذکر می‌کنند ۳درصد افرادی که دچار کبد چرب هستند در آینده دچار سیروز می‌شوند. ۲۰ درصد افرادی که دچار مرحله دوم، هستند مشکل‌شان به سیروز تبدیل می‌شود؛ یعنی ما باید آگاهی لازم را به افراد بدهیم که این مرحله چه اهمیتی دارد. چون این عارضه بدون علامت است و ما مثالی می‌زنیم و می‌گوییم به‌صورت یک بمبی است که داخل بدن من و شما  وجود دارد  و هر آن ممکن است منفجر شود!»


راکوتان بخوریم یا نه؟

داروی راکوتان برای خانم‌هایی که به پزشکان پوست مراجعه می کنند اسم آشنایی است. اغلب پزشکان موقع تجویز این دارو به نوشیدن آب زیاد و خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها همراه با آن تاکید می‌کنند اما آیا این دارو روی کبد تاثیر دارد؟ این مسئله را از دکتر دریانی پرسیدیم؛ «کسی که داروهای راکوتان و آکوتان مصرف می کند  نباید بیماری التهابی روده داشته باشد؛ چون مطالعات نشان می‌دهد، این دارو می‌تواند بیماری را تشدید کند. یک نکته دیگر هم این است که باید تست‌های کبدی را به‌صورت مرتب بگیرند. چرا که این دارو روی عملکرد کبد تاثیر میگذارد.»


نگذارید بچه‌ها چاق شوند

هرچقدر هم سرتان شلوغ است و وقت پختن غذاهای سنتی را ندارید به سراغ غذاهای آماده و فست‌فودها نروید. این غذاها می‌توانند سلامت کل خانواده‌تان را به خطر بیندازند:«مطالعاتی که امروزه انجام شده نشان می دهد مهم‌ترین عارضه nash  (کبد چرب) گرفتگی قلبی- عروقی است. معمولا تعداد کمی از کسانی که دچار کبد چرب هستند از بیماری کبدی فوت می‌کنند. بیشترین علت مرگ در کبد چرب ناشی از بیماری‌های قلبی است و اینها دچار سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند. کبد چرب یک عارضه شایع است به‌خصوص که ما می‌دانیم در نسل ایرانی فعلی، (در بچه‌ها و نوجوان‌ها)، ۳۰درصداضافه‌وزن دارند. وقتی این رقم را حساب کنید می‌بینید که در آینده بلای عظیمی خواهد شد.» نتیجه چاق شدن بچه‌ها این است که احتمال مبتلا شدن شان به کبد چرب بیشتر می‌شود و این وظیفه بزرگ‌ترهاست که مراقب بچه‌ها باشند.


فستفود

«یک برنامه ورزشی داشته باشید چون وقتی جامعه صنعتی است من و شما در روز فرصت ورزش کردن نداریم. از طرف دیگر تغییر در تغذیه مهم است. متاسفانه به‌علت اینکه فرصت کم هست خانواده‌ها دیگر غذای سنتی را فراموش کرده‌ و بیشتر روی آورده‌اند به غذاهایی نظیر فست‌فود و غذاهای چرب و چیلی. حساب کنید وقتی کسی می‌خواهد فست‌فود مصرف کند، در کنارش چه چیزی مصرف می‌کند؟ مقدار زیادی سیب‌زمینی. آن پنیری که در همبرگر می‌گذارند چرب است. در کنارش چی مصرف می‌کند؟ یک نوشابه یا سس فراوان. این موارد که در کنار غذاهای فست‌فودی مصرف می‌شود، بالطبع ته‌دیگ و خورش‌هایی که چرب است هم  مشکل‌زاست. متاسفانه جامعه ما دارد می رود به طرف جامعه صنعتی و از نظر تغذیه داریم از غرب تقلید می‌کنیم که اینها مشکلاتی را برای ما ایرانی‌ها پیش خواهد آورد.» متاسفانه هنوز درمان دارویی قاطعی در مورد کبد چرب پیدا نشده است. در درمان این عارضه بیشتر از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده می‌کنند یا از قرص های کم‌کننده چربی مثل استاتینا. به قول دکتر دریانی، اصل حل مسئله در تغییر تغذیه است. برای اینکه بتوان مشکل کبد چرب را تشخیص داد، باید این مراحل را از سر گذراند: سونوگرافی از کبد، آزمایش قند و آزمایش‌های کبدی. در بعضی موارد به نمونه‌برداری از کبد هم نیاز است.


داروهای بدنسازی کبدتان را میکشد

دکتر دریانی یکی از مسائل شایع دیگر را عوارض کبدی ناشی از داروها معرفی می‌کند: « افرادی که به باشگاه‌های ورزشی می‌روند به‌خصوص مردان، برای اینکه زیبایی اندام پیدا کنند از هورمون‌های آنابولیزان(مردزا) یا تستوسترون استفاده می‌کنند که عوارض کبدی شدیدی دارند و اغلب اوقات افراد نسبت به تاثیرات آنها ناآگاه هستند؛ به‌خصوص پسران جوان برای اینکه خوش‌هیکل شوند و بازو داشته باشند از هورمون‌های تستوسترونی یا مردزایی استفاده می‌کنند. البته عوارض کبدی داروها خیلی وسیع است. شما می‌دانید که خیلی از داروها به‌خصوص داروهای اعصاب کلرپرومازین یا لارگاکتیل بیشتر و فلوکستین کمتر می‌توانند عوارض کبدی داشته باشند. به همین دلیل کسانی که اینها را مصرف می‌کنند، بهتر است هرازگاهی تست‌های کبدی انجام دهند.»


خانمهایی که مرتب مسکن میخورید، حواستان باشد

باور کردنش سخت است اما واقعیت دارد. مسکن‌ها می‌توانند به کبدتان آسیب برسانند: «یکی از موارد دیگر که می‌تواند عوارض کبدی داشته باشد مسکن‌ها هستند مثل بروفن، ایندومتاسین و دیکلوفناک. اینها داروهایی هستند که می‌توانند عوارض کبدی ایجاد کنند به‌خصوص اگر فردی دچار بیماری مزمن کبدی است توصیه ما این است که هرگز از این مسکن‌ها استفاده نکند و اگر می‌خواهد داروی مسکنی مصرف کند استامینوفن نسبت به بروفن و ایندو متاسین داروی مطمئن‌تری است.»


جراحی برای لاغری شرایط دارد

خیلی‌ها برای لاغر شدن به برداشتن بخش‌هایی از روده روی می‌آورند که هر چند به ندرت اما می‌تواند مشکل‌زا باشد: «در این روش معده را به قسمت‌های انتهایی روده وصل می‌کنند و آن قسمت از روده که برداشته شده از فعالیت می افتد که ممکن است گهگاه آسیب شدید کبدی ایجاد کند. می‌گویند یکی از چیزهایی که در تغذیه کبد دخالت دارد محتویات روده است. وقتی که شما یک قسمت را حذف می‌کنید باعث خواهد شد که فرد دچار کبد چرب شود. برای افرادی که چاق هستند چه خطراتی وجود دارد؟ سنگ کیسه صفرا در آنها بیشتر است. سیستم ایمنی‌شان ضعیف‌تر است. دچار فشار خون بیشتری می‌شوند،  دیابت، سکته قلبی و مغزی و تورم لوزالمعده پیدا می‌کنند.  از آن طرف رژیم‌هایی که امروزه برخی از دختران می گیرند و شدیدا خودشان را لاغر می‌کنند هم می‌تواند به بدن آسیب برساند. معمولا ما توصیه می‌کنیم که در هر هفته بیشتر از نیم کیلو کاهش وزن نداشته باشید. درست است که در افراد چاق احتمال سنگ کیسه صفرا بیشتر است اما کاهش وزن سریع هم می تواند ایجاد سنگ کیسه صفرا کند و مشکلات خودش را در کبد ایجاد کند.» خیلی‌ها هم از داروهای لاغری استفاده می‌کنند. جالب است بدانید داروهایی که برای لاغری مصرف می‌شوند از نظر پزشکی خیلی تاثیر ندارند. اصل قضیه در درمان چاقی، رژیم، فعالیت و ورزش است. اگر شخصی چربی خونش بالا باشد، فشار خون یا دیابت داشته باشد یا با وجود اینکه این مشکلات را ندارد شاخص توده بدنی‌اش از ۴۰ بیشتر باشد در آن موقع می‌گوییم برو عمل بکن یا بالون بگذار. من دیده‌ام خیلی از دختران برای زیبایی این کار را می‌کنند؛ یعنی شاخص بدنی آنقدر‌ها هم بالا نیست. یکی از چیزهایی که در افرادی که خیلی چاق هستند گاه گاهی پیش می‌آید آمبولی در ضمن عمل جراحی اتفاق میافتد که خطرناک است. پس اگر واقعا دلیل علمی مطلق ندارید (مشکلاتی که در بالا گفته شد) بی‌خود خودتان را به تیغ جراحی نسپارید.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سهیل می گوید

    عجب!!!!!!!!!