طرز تهیه ماءالشعیر طبیعی (آبجو بدون الکل) در خانه

8
ماءالشعیر می تواند به عنوان بهترین دارو برای پاکسازی بدن از مواد زائد و فضولاتی که در طول عمر آدمی در بدن انباشته شده استفاده شود.
متخصص طب سنتی ماءالشعیر طرز تهیه آب جو خواص نوشیدنی ها خواص ماءالشعیر تقویت هوش بهترین نوشیدنی بهترین ماءالشعیر

محمد عبدالهی محقق و پژوهشگر طب سنتی باشگاه خبرنگاران، در مورد خواص ماءالشعیرگفت: این نوشیدنی با تخلیه مواد زائد و فضولات انباشته شده در بدن، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند فشارخون، چربی خون، کلسترول، آلزایمر و بیماری های کلیوی و کبد را کاهش می دهد.

وی اظهار کرد: این معجون بر روی شادابی پوست بدن به خصوص پوست صورت، تامین انرژی از دست رفته بدن، رفع استرس، یبوست و رفع تشنگی نیز تاثیر بسزایی دارد.

عبدالهی افزود: ماءالشعیر های بازاری به دلیل داشتن گازهای مضر باعث پوکی استخوان و اضافه وزن می شود.

این محقق و پژوهشگر تهیه ماءالشعیر خانگی را براساس سه روش بیان کرد: در روش اول مقدار ۱۰۰ گرم جو همراه با پوست را با مقدار یک لیتر آب خیسانده و سپس کوبیده و با یک پارچه تمیز فشرده تا شیره موجود در آن خارج شود، در نهایت به مدت یک ساعت آن را جوشانده و بعد از سرد شدن می توانید این معجون را میل بفرمایید.

وی ادامه داد: در روش دوم ۱۰۰ گرم جو را با یک لیتر آب به مدت یک ساعت جوشانده تا جو شکفته شود سپس مانند روش قبل با پارچه ای تمیز آن را صاف می کنیم و در روش سوم نیز میزان ۱۰۰ گرم از مالت جو را به یک لیتر آب جوشیده اضافه کرده، پس از اینکه ۳۰ دقیقه عمل جوشیدن انجام گرفت ماءالشعیر قابل نوشیدن است.

متخصص طب سنتی ماءالشعیر طرز تهیه آب جو خواص نوشیدنی ها خواص ماءالشعیر تقویت هوش بهترین نوشیدنی بهترین ماءالشعیر

خواص درمانی ماءالشعیر

  • افزایش ضریب هوشی
  • بازسازی و تأمین انرژی ازدست‌رفتهٔ بدن
  • بهبود عملکرد خون‌رسانی قلب
  • خواص درمانی برای خانم‌های باردار و شیرده
  • جلوگیری از وبا
  • درمان یبوست
  • دفع سنگ کلیه، مُدِر، ضدعفونی‌کنندهٔ دستگاه گوارش و دستگاه تنفس
  • رشد مو و جلوگیری از ریزش آن
  • رفع تشنگی
  • رفع خستگی اعصاب، رفع اضطراب
  • کاهش ابتلا به پرفشاری خون
  • کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی از انواع سرطان
  • محافظت از بدن در برابر سکته‌های قلبی و مغزی
  • مفید برای پوست
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 8 )
  1. مهدی می گوید

    بسیار عالی

  2. سوئیچل می گوید

    هنگامی که می خواهید قبل، بعد و در حین ورزش، از یک نوشیدنی خوشمزه بدون طعم دهنده و بدون افزودنی‌های رنگی لذت ببرید، نوشیدنی مخصوص ورزشکاران (سوئیچل) را استفاده کنید. این نوشیدنی، ترکیبی هوشمندانه از موادی بسیار ساده است

  3. Yusef می گوید

    چطوری الکل اش از بین میره ؟؟؟
    هرکی میدونه جواب بده خیلی مهنه

    1. علیرضا می گوید

      اصلا الکل بث ووجود نمیاد که از بین بره

    2. فرهاد می گوید

      پس از اینکه عصاره مالت رو بدست اوردن شوک حرارتی بهش میدن تا مخمرهاش از بین بره در نتیجه اصلا قندی به الکل تبدیل نمیشه

    3. ALAN می گوید

      اصلا به وجود نمی آید

  4. کیوان می گوید

    روشهای اول و دوم که نوشته شده با خیساندن و جوشاندن جو عملا داریم سوپ درست میکنیم، جوی جوانه نزده حاوی نشاسته هست که در حین جوشیدن درصد کمی به قند میتونه تبدیل بشه که اون هم تو منزل قابل استحصال نیست. بهتر میبود به جوانه دار کردن جو و ساخت مالت سبز اشاره میشد بعد به تهیه حریره اشاره میکرد که تو روش سوم به مالت جو اشاره شده، در حین جوشاندن هم درب ظرف نباید گذاشته بشه که ترکیبات دی متیل سولفید و سایر عطرهای بد سولفیدی خارج بشن. در ضمن این نوشیدنی چون حاوی رازک نیست عطر و تلخی ماءالشعیرهای صنعتی رو نخواهد داشت. به نظر من سالمترین و لذیذترین حالت اینه که حریره تخمیر بشه و پس از پایان تخمیر در دمای ۷۸ درجه حرارت داده بشه (تقطیر بشه) که الکلش خارج بشه تا عطر و طعم و ارزش واقعی آبجوی بدون الکل رو بشه احساس کرد مثل برندهای خارجی که این حالت هم حداقل یکی دو ماهی زمان بر خواهد بود. ماءالشعیر های وطنی در واقع آبجوهای بدون تخمیر هستن. شخصیت اصلی ماءالشعیر یا آبجوی بدون الکل در تخمیر کامل اون و ایجاد طعمهای نهایی توسط مخمرهاست نه ساخت سوپ.

  5. سولوس مارکت می گوید

    خیلی مننون از روش تهیه