صحبت های جنجالی مادر محسن یگانه درباره پسرش + فیلم

13

شاید بسیاری از دوستداران محسن یگانه خواننده مشهور کشورمان که ترانه ها و اجرایش طرفدار بسیاری دارد، از زندگی شخصی و خانوادگی وی اطلاعاتی زیادی نداشته باشند، اما مادر محسن یگانه در یک برنامه تلویزیونی درباره پسرش حرفهایی را مطرح کرد که به سرعت در شبکه های اجتماعی باز نشر شد.

مادر این خواننده مشهور در خصوص چالش های پیوستن محسن یگانه به وادی هنر می گویند و اختلاف نظرهایی که در خانواده در خصوص این موضوع وجود داشته اما به دلیل انتخاب وی برای حضور در عرصه هنر خانواده اش با او همراهی کرده اند.

همچنین مادر یگانه در بخشی دیگر می گوید: باید بپذیریم که محسن یگانه اول یک انسان است، بعد یک جوان و بعد فرزند شهید و … .

در ادامه صحبت های جالب مادر این خوانده مشهور را در فیلم زیر ببینید.

علی ضیاء عصر سه شنبه چهارم مهر ماه میزبان رویا یزدان پناه مادر محسن یگانه خواننده موسیقی پاپ و همسر شهید محمدرضا یگانه در برنامه فرمول یک بود.

یزدان پناه در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه در زمان شهادت همسرش ۲۱ سال داشته است، در این باره که چطور راضی شده همسرش به جبهه برود، اظهار کرد: فضای آن زمان به گونه ای بود که هر کسی در هر شرایطی باید این پیش بینی را می کرد.

کسی نمی توانست بگوید من فرای جامعه در یک گوشه می ایستم و با جنگ کاری ندارم. جنگ با تمام ریشه ها و برگها و ساقه های جامعه ما را درگیر کرده بود. من سه فرزند داشتم اما آن کس که تو را شناخت جان را چه کند فرزند و عیال و خانمان را چه کند، دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند… آن زمان مسائلی چون فرزند و همسر جوان داشتن بیرنگ بود و رنگ، رنگ فرمان امام (ره) بود. زمان جنگ همبستگی و شهادت و ایثار بسیار زیادی در جامعه مان حاکم بود.

وی افزود: به همسر شهید حججی رشک می برم که در شرایط خیلی بهتری از شرایط آن زمان ما با همسرش به توافق رسید که او برود و جان خود را فدا کند. من شهید حججی ها را ستایش می کنم و به همسر آنها بابت انتخاب سختشان تبریک می گویم. جوانان امروز با عشقی حسینی که در دل دارند، با موجی از فرهنگ هایی که از بیرون وارد می شود همچون پیامهای ماهواره روبرو هستند و جنگ درونی در آنها شکل گرفته است.

همسر محسن یگانه رویا یزدان پناه خواهر محسن یگانه خانواده محسن یگانه پدر محسن یگانه بیوگرافی محسن یگانه

این مدرس دانشگاه ادامه داد: من شرایط سختی داشتم. سه فرزند داشتم که دلم می خواست بنا به فرمایش امام از آنها انسان بسازم، انسان هایی که برای جامعه مفید باشند، انسان هایی که نه اینکه بخواهم شعاری بگویم راه پدرشان را ادامه بدهند بلکه افرادی که راه انسان ها را ادامه بدهند و انسانی زندگی کنند.

مادر محسن یگانه یادآور شد: دختر بزرگم متخصص زنان و دختر دومم دندانپزشک است. محسن هم از بچگی فرزند بسیار مقبولی بود. اگر ما از شیوه های کسب مقبولیت اجتماعی در جامعه آن زمان برای جوانانی که می خواستند در جامعه پذیرفته شوند صحبت کنیم، محسن دقیقا در همان مسیر بود تا زمانی که وارد دانشگاه و آنجا با یک فضای جدید که غریب بود و اصلا نمی توانم بگویم شبیه فضای خانه بود، روبرو شد و این موضوع انتخاب او را تغییر داد.

وی با بیان اینکه انتخاب اول محسن هنر بود اما من برای او تکلیف تعیین کرده بودم که مهندس شود، افزود: هنر زیباست، خدا زیباست و زیبایی را هم دوست دارد. هنر هم زیباست، اینکه او به سمت هنر برود چالش بزرگی برای من و خانواده بود. اما او این انتخاب را کرد و انتخاب خوبی بود.

مادر یگانه در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا این انتخاب محسن باعث طرد شدن او نشد؟، اظهار کرد: او هنوز هم چالش دارد. جامعه ارزشی ما و کسانی که در بحث های ارزشی جنبه افراط را پیش می گیرند، نمی خواهند بپذیرد او اول یک انسان است، بعد یک جوان، بعد محسن یگانه که فرزند شهید است. اینها اولویت بندی دارد. اول بگذاریم او خودش باشد و حق انتخاب داشته باشد که من اعتراف می کنم این حق را از او گرفتم. دیگر نمی توانستم در زمانی که او خودش به این یقین رسیده که این مسیری نیست که می خواهد خودش را شکوفا کند و پتانسیل هایش را از بالقوه بالفعل دربیاورد. راهی بود که انتخاب کرد و در این زمان با تعارضات خانواده و بعضا مخالفت هایی مواجه شد، اما خیلی پایدار، بعضا با ممارست و می توانم بگویم با تلاش فوق العاده به اینجایی رسید که الان هست.

در ادامه ضیاء به گفتگویش با یگانه برای عید اشاره کرد و گفت: نزدیک به عید با هم گفتگویی کردیم که متاسفانه هیچوقت پخش نشد و او از این بابت از من ناراحت است و هر کاری که کردم از دلش درنیامد. او همیشه می گفت دم دمای عید حالم خوب نیست.

یزدان پناه در این خصوص گفت: ۲۳ اسفند ۶۴ در والفجر ۸ پدرش به شهادت رسید و سال تحویل تشییع پیکر او بود. این یک هفته نمی توانم بگویم یک نوستالژی، چون این واژه خیلی غریب است، این حس غریب تر از واژه نوستالژی است و نمی توانم بگویم با آن به سمت ساختن آن آهنگ رفته است. بلکه با حسی بالاتر و عمیق تر کاری ساخت که از آن طرف آب کامنتها سرازیر شد. فرزندان غیرشاهد استقبال کردند. شاید بگویم آن لحظه به داشتن چنین پسری افتخار کردم که آن لخظه آن حس را آنقدر زیبا در خود شکل داد و به تصویر کشید و این حس را به همگان نشان داد. چون این حس می تواند درونی و برای خود او باشد اما وقتی این رنج را به خودش می دهد که این حس را بیرون بیاورد، کار او سخت تر می شود. آنقدر این انرژی زیاد بود و سخت بود که در زمان اجرای این آهنگ گریه اش را دیدید.

ضیاء نیز بیان کرد: بله او در آن گفتگو هم گریه کرد و بعد از آن هم به من گفت شماها همیشه سر سفره هفت سین پدرهایتان پیشتان بوده است اما من هیچوقت سر سفره هفت سین پدرم را ندیده ام.

یزدان پناه در این خصوص تاکید کرد: باور می کنید آقای ضیاء، او هیچوقت این جمله را به من نگفته است. شاید با شما خیلی راحت بوده و احساس کرده درکش می کنید. این درک را در شماها می بیند. او چنین آدمی است که اگر درک را در طرف مقابلش نبیند حرفش را به او نمی زند و در هر جوی این طور صحبت نمی کند.

ضیاء نیز با تشکر دوباره از محسن یگانه او را یک اتفاق مهم در موسیقی پاپ سرزمین و درخشان دانست.

مادر یگانه همچنین در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا غیر از این اثر پسرش دیگر آثار او را گوش نمی کند؟ گفت: چرا او کاری به نام «کرکس ها» درباره فلسطین ساخته است و کاری که درباره سیدو سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله ابن امام حسین (ع) خوانده که دوست دارم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره شهدای مدافع حرم، بیان کرد: این تقارن ها خیلی کم پیش می آید، هفته دفاع مقدس، محسن حججی و حسین (ع). مدافع حرمی که از حرم حضرت زینب (س) در بیرون مرزها دفاع کرده است. تاریخ تصویر مشابه این شهید با چهره باصلابت در کنار جلادش را کمتر تجربه کرده است. باید به خود ببالیم که چنین همسرانی داریم که شوهرانشان شهید حججی ها هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 13 )
  1. یاد خدا می گوید

    الَّذِینَ یَذْکُرُ‌ونَ اللَّـهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُ‌ونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ رَ‌بَّنَا مَا خَلَقْتَ هَـٰذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ‌ ﴿١٩١﴾ «آل عمران» همانان که خدا را [در همه احوال‌] ایستاده و نشسته، و به پهلو آرمیده یاد مى‌کنند، و در آفرینش آسمانها و زمین مى‌اندیشند [که:] پروردگارا، اینها را بیهوده نیافریده‌اى؛ منزهى تو! پس ما را از عذاب آتش دوزخ در امان بدار. (۱۹۱)
    إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ‌ اللَّـهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَىٰ رَ‌بِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ ﴿٢﴾ «انفال» مؤمنان،تنها آن کسانى‌اند که چون خدا یاد شود دلهایشان بترسد، و چون آیات او بر آنان خوانده شود بر ایمانشان بیفزاید، و بر پروردگار خود توکل مى‌کنند. (۲)
    الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ‌ اللَّـهِ ۗ أَلَا بِذِکْرِ‌ اللَّـهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ﴿٢٨﴾ «رعد» همان کسانى که ایمان آورده‌اند و دلهایشان به یاد خدا آرام مى‌گیرد. آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مى‌یابد. (۲۸)

  2. ناشناس می گوید

    ….،همه دنیا رو هم سپردن به ما،کشور خودتونو جمع کردید مونده بقیه خراب شده ها جمع کنید والا

  3. خرید لوله می گوید

    سایت خیلی خوبی دارید موفق باشید

  4. قیمت میلگرد اصفهان می گوید

    آقای یگانه تکن

  5. برشکاری استقلال می گوید

    لطفا بیشتر و بهتر به روزرسانی کنید
    حیفه

  6. گنبد فیروزه می گوید

    خیلی جالب بود.

  7. کلینیک طب سوزنی می گوید

    خوب بود
    ممنونم

  8. Iran Travel Booking می گوید

    جالب بود

  9. تعمیر درب اتوماتیک می گوید

    خیلی عالی بود.ممنون

  10. ماساژ در منزل می گوید

    با تشکر از سایت بسیار خوبتون

  11. پشتیبانی شبکه و سرور می گوید

    صحبت های خوبی بود. بی شک محسن یکی از خوانندگان خوب ایران است و آهنگ های ایشون منافاتی با اسلام ندارد.

  12. قیمت پروفیل آهن می گوید

    واقعا حیف این صدا نبود خواننده نشه؟

  13. عرضه و پخش انواع شکلات می گوید

    واقعا صدا و آهنگاشون عالیه