حقایقی که درباره سرکرده داعش نمی‌دانید

0

یک مجله آمریکایی حقایقی را درباره شخصیت و گذشته “ابوبکر بغدادی” سرکرده گروهک تروریستی داعش منتشر کرد.

عکس داعش زن داعش جنایات داعش ابوبکر البغدادی کیست

به گزارش العالم، مجله نیوزویک در مطلبی درباره سرکرده داعش نوشت: بغدادی طی چند دفعه ای که در ملا عام حاضر شده، حاشیه های فراوانی از خود به جا گذاشته است.

این مجله آمریکایی در توضیح گذشته و زندگی نامه بغدادی می نویسد: وی متولد سال ۱۹۷۱ در منطقه الجابریه است که پس از اشغال عراق توسط آمریکا برای از بین بردن شورشی ها، مورد بمباران شدید قرار گرفت.

خانواده بغدادی ثروتمند نبودند، اما دو تن از عموهایش در دستگاه امنیتی “صدام” دیکتاتور معدوم عراق مشغول به کار بودند که این مساله به معنای برخورداری آنها از موقعیت اجتماعی است که باعث می شد ساکنان محله از آنها حساب ببرند.

یکی از افرادی که خانواده بغدادی را از نزدیک می شناخت می گوید: سرکرده داعش در خانواده ای فقیر بزرگ شد و بسیار درونگرا بود. به مسجد می رفت و همیشه سرش در کتاب بود… همین!

بغدادی در منطقه ای به مسافت یک و نیم کیلومتری حرم امام حسن عسکری (ع) بزرگ شد که مکانی مقدس نزد شیعیان است و نزد اهل تسنن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

بر اساس تبلیغات داعش و به نقل از “یاسر فهمی” از ساکنان سامرا، نحوه پرورش بغدادی نقش بزرگی در زندگی وی داشت، زیرا دائما در جلسات دروس دینی حاضر می شد.

عکس داعش زن داعش جنایات داعش ابوبکر البغدادی کیست

“سجاد ایاد” تحلیل گر عراقی از دانشکده علوم اقتصادی عراق می گوید: بسیار باعث تعجب است که بغدادی یک فرد متدین بود و من هیچ دلیل قانع کننده ای برای این همه افراط گرایی نمی بینم، زیرا بیشتر عراقی هایی که به گروههای تروریستی پیوستند از بعثی های سکولار در سالهای قبل از ۲۰۰۳ بودند.

عراقی های ساکن سامرا می گویند که بغدادی به ورزش و بخصوص فوتبال نیز علاقمند بوده است، اما پایگاههای اینترنتی متعلق به داعش خاطرنشان می کنند که بغدادی در سالهای ابتدایی زندگی خود قرآن و علوم اسلامی را آموخت و سخنران مسجد احمد بن حنبل بوده است تا به این وسیله وی را اهل تقوا نشان دهند، اما این ادعا با حقایق مربوط به او منافات دارد.

یکی از ساکنان استان رقه سوریه وضعیت حضور بغدادی در محافل را چنین یادآور می شود: بغدادی هرگاه که وارد مسجد می شد، شبکه های تلفن همراه قطع می شدند و افراد مسلح اطراف را محاصره می کردند و زنان برای نماز به قسمت فوقانی مسجد منتقل می شدند و به همه هشدار داده می شد که مبادا عکس یا فیلمی از وی تهیه کنند.

وی می گوید که آن زمان کوتاه در مسجد از تنش زا ترین لحظات زندگی اش بوده است.

عکس داعش زن داعش جنایات داعش ابوبکر البغدادی کیست

ابوعلی می افزاید: یکی از چیزهایی که روی اعصاب ما تاثیر می گذاشت نعره الله اکبر اطرافیان بغدادی بود که هنگام ورودش در لباس های از سر تا پا سیاه فضا را پر می کرد و ما از ترس می لرزیدیم و مجبورمان کردند با او بیعت کنیم و وقتی از مسجد رفت تا نیم ساعت بعد به ما اجازه خروج دادند.

این شهروند سوری، بغدادی را دارای تفکری مانند سرکرده های مافیا توصیف می کند که از نگهبان هایش انتظار نظم و دقت بسیار دارد و یک طراح جنگی فوق العاده و بسیار منظم است.

عکس داعش زن داعش جنایات داعش ابوبکر البغدادی کیست

اما همسایه ها و آشنایان بغدادی در زادگاهش سامرا او را جور دیگری می شناسند؛ وی که آنجا به ابوعوض و ابودعا معروف است چهره ای متفاوت با سرکرده فعلی داعش دارد. طارق حمید همسایه سابق بغدادی او را با آرامش و گوشه گیری زیاد یاد می کند که علاقه ای به صحبت و ایجاد ارتباط نداشته است.

آشنایان مغز متفکر داعش او را جوانی عاشق درس و بحث و گوشه گیر معرفی می کنند که دوستان زیادی نداشته است؛ حمید می گوید که بغدادی با دوچرخه رفت وآمد می کرد و همیشه دشداشه به تن داشت و کلاه کوچک سفیدی به سر می گذاشت و ریش کوتاهی داشت، مانند اکثر جوان های سامرا نبود که پیراهن و شلوار می پوشند؛ هیچ گاه قهوه خانه نمی رفت و حلقه کوچکی از دوستان در مسجد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ