بیوگرافی علیرضا بیرانوند (فوتبالیست) +عکس همسر و پسرش

16
علیرضا بیرانوند Alireza Beiranvand (متولد ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ – قد : ۱۹۵) بازیکن فوتبال اهل خرم‌آباد است که برای پرسپولیس بازی می‌کند.او در فصل ۹۴-۹۳ لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان برترین دروازه بان سال انتخاب شد.
وی در ۹۵٫۲٫۲۷ قراردادی دو ساله با پرسپولیس بست.

همسر علیرضا بیرانوند لیست بازیکنان پرسپولیس بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی علیرضا بیرانوند Alireza Beiranvand

علیرضا بیرانوند  و همسر و پسرش

همسر علیرضا بیرانوند لیست بازیکنان پرسپولیس بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی علیرضا بیرانوند Alireza Beiranvand

همسر علیرضا بیرانوند لیست بازیکنان پرسپولیس بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی علیرضا بیرانوند Alireza Beiranvandinstagram alireza beyranvand2014
چند ماه قبل با بازداشت سوشا مکانی و جدایی ایمان صادقی از پرسپولیس در یک روز باعث شد قفس توری سرخ دچار بحران شود و در تعطیلات نیم‌فصل شاهد اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در این تیم باشیم. محتمل ترین گزینه موردنظر سرخ‌پوشان علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش نفت است.

مسئولان باشگاه پرسپولیس در اندیشه جذب دروازه‌بانی هستند که بتواند به عنوان سنگربان شماره یک از دروازه این تیم در نیم فصل دوم لیگ حفاظت کند. این تیم دو دروازه‌بانش را در یک روز از دست داد و محتمل ترین گزینه داخلی موردنظر سرخپوشان علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش نفت است. 

همسر علیرضا بیرانوند لیست بازیکنان پرسپولیس بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی علیرضا بیرانوند Alireza Beiranvand

“اگر پرسپولیس سر کیسه را شل کند، احتمال قرمزپوش شدن علیرضا بیرانوند گلر تیم نفت وجود دارد”. این آخرین خبری بود که حوالی اردوی زردپوشان تهرانی به گوش رسید. با بازداشت سوشا مکانی و جدایی ایمان صادقی از پرسپولیس در یک روز شاید پس از انجام مذاکرات میان دو باشگاه نفت و پرسپولیس با جذب علیرضا بیرانوند قرمزهای پایتخت در درون دروازه خود به شرایط مناسب تری برسد.

در گزارش زیر به بررسی عملکرد علیرضا بیرانوند ۲۳ساله در ادوار لیگ‌برتر پرداخته ایم که خالی از لطف نخواهد بود. 

* زیر سایه سوشا و فلاح‌زاده
علیرضا بیرانوند اولین‌بار در ایستگاه پنجم لیگ دوازدهم شانس بازی در لیگ‌برتر را پیدا کرد. تقابل نفت و پیکان این فرصت را به بیرانوند ۱۹، ۲۰ساله داد تا از زیر سایه دو گلر دیگر نفت یعنی سوشا مکانی و حامد فلاح‌زاده بیرون بیاید. نتیجه چندان رضایتبخش نبود. نفت به پیکان ۲ بر یک باخت در شرایطی که ضربات روح‌ا… سلطانی(۱۵) و جلال کاملی‌مفرد(۳۱) همان نیمه اول عرصه را بر بیرانوند و نفت تنگ کرد. 

همسر علیرضا بیرانوند لیست بازیکنان پرسپولیس بیوگرافی فوتبالیست ها بیوگرافی علیرضا بیرانوند Alireza Beiranvand

* ۱۳ خوش‌یمن
در لیگ سیزدهم همای سعادت روی شانه‌های بیرانوند نشست. گلر اول نفت سوشا مکانی بود. با این حال از آخر هفته هفتم آب مکانی و یحیی گل‌محمدی داخل یک جوی نرفت. به این ترتیب سوشا نیمکت‌نشین شد تا نیم‌فصل راهی فولاد شود. بیرانوند هم تمام ۲۳بازی باقی‌مانده لیگ را برای نفت بازی کرد.

نتیجه اعتماد یحیی به بیرانوند فوق‌العاده بود؛ علیرضا در ۱۱بازی اصلا گلی دریافت نکرد تا با میانگین دریافت یک گل در هر ۱۴۸دقیقه بهترین فصل فوتبالی عمرش را پشت‌سر بگذارد.

* پرتاب‌های بلند
در لیگ چهاردهم یک اتفاق جالب افتاد. علیرضا که جایگاهش را در نفت به عنوان دروازه‌بان نخست تثبیت کرده بود، با پرتاب‌های بلند دست خود به بهترین آغازگر مجدد بازی‌های لیگ ملقب شد. بیرانوند در دو دیدار پی‌درپی مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس با پرتاب‌های بلند دست خود دو پاس گل به غلامرضا رضایی(۵۵) و امیر ارسلان مطهری(۹۲) داد تا نفت منصوریان هر دو رقیب سرشناس خود را روی پاس‌های طلایی این دروازه‌بان ۲ بر یک شکست دهد. 

* دوری بیرانوند از قفس توری
در لیگ پانزدهم یک اتفاق عجیب برای چند هفته بیرانوند را از دروازه نفت دور کرد. در دیدار هفته پنجم سرمربی تیم از او خواست تا قبل از آغاز تقابل با استقلال کمک کند گلر دوم تیم وحید شیخ‌ویسی آماده مسابقه شود. همین مکالمه کوتاه، قهر بیرانوند بود و البته کنار ماندنش از ترکیب اصلی تیم برای هشت هفته تا دیدار برابر پرسپولیس(هفته۱۳).

به نظر می‌رسید عدد۱۳ دوباره برای علیرضا خوش‌یمن بود چون آن روز (نهم آذرماه) نفت با درخشش این دروازه‌بان از پرسپولیس یک امتیاز گرفت. در واقع عکس‌العمل‌ عالی بیرانوند برابر ضربه پنالتی مهدی طارمی سبب شد تا نتیجه نهایی دیدار تساوی یک- یک باشد. پس از ناکام ماندن مهاجم پرسپولیس، نفت در دقیقه۷۳ با محمد دانشگر شکست یک بر صفر خود را با تساوی عوض کرد تا یک امتیاز بازی بزرگ ایستگاه۱۳ به‌نام بیرانوند نوشته شود.

* ۵۷ بازی و ۴۹ گل خورده
علیرضا بیرانوند طی چهار فصل حضورش در لیگ‌ برتر فوتبال ۵۷ بازی انجام داده تا طی پنج‌ هزار و ۸۵ دقیقه، ۲۲مرتبه کلین‌شیت انجام دهد و ۴۹گل دریافت کند.به‌ واقع امروز پرسپولیس دست روی گزینه‌ای برای اضافه شدن به لیست تیمش گذاشته که به طور متوسط هر ۱۰۳دقیقه، یک گل دریافت کرده است. 

 

عملکرد علیرضا بیرانوند در ادوار لیگ‌برتر با پیراهن نفت


لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

کلین‌ شیت

گل خورده

میانگین گل خورده/ دقیقه

توضیح

دوازدهم

۱

۱

۹۰

۲

۴۵

فقط هفته۵ لیگ برابر پیکان بازی کرد

سیزدهم

۲۳

۲۳

۲۰۷۰

۱۱

۱۴

۱۴۷٫۸۵

هفته۲۴ مقابل سایپا پنالتی داد و هفته ۳۰ مقابل سپاهان پنالتی را مهار کرد

چهاردهم

۲۶

۲۶

۲۳۴۰

۱۰

۲۵

۹۳٫۶

هفته‌های۱۵ و ۱۶ لیگ برابر تراکتورسازی و پرسپولیس پاس گل داد

پانزدهم

۷

۷

۵۸۵

یک

۸

۷۳٫۱۲

طی هفته‌های پنجم تا دوازدهم نیمکت‌نشین صرف شد

مجموع

۵۷

۵۷

۵۰۸۵

۲۲

۴۹

۱۰۳٫۷۷

منبع : مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 16 )
  1. شیدشید دختر لر دهدشت می گوید

    ماشاا… پسر لر واقعا نشون داد که لر است

    1. امید می گوید

      عزیزم به لر بودنت ادعا نکن بگو پسر ایرانی نگو پسر لر

    2. رضا می گوید

      ایشان لک هستند نه لر
      لک هم قومی از کرد است

      1. کاسیان می گوید

        برو بابا متوهم،شمام با این حرفای پامنقلیتون …بیرانوند به لر بودنش افتخار میکنه

      2. لي لي می گوید

        لر کرد اصن کرد محسوب نمیشه خودتون به کردا نچسبونید

      3. مینا می گوید

        کی خواست خودشو به شما بچسبونه ؟ فعلا شمایین که اصرار دارین ایشون کرد هستن می خواین به زور بکشینشون طرف خودتون وگرنه خودشون همیشه با افتخار گفتن که لر هستن . لر هم الکی نژاد نژادی نکنین لرا همشون لر و باهم خواهر برادرن ! هیچ کس هم نمیخواد خودشو به کردا بچسبونه . فقط هم آقای بیرانوند نیست آقای تهامی و خیلیای دیگه هم لر هستن تو تیممون واقعا لرا با غیرتن دمشون گررررم . منم لر نیستم ولی عاشق لرام چون از همه ی نژادای دیگه غیور ترن

      4. مجید می گوید

        لک نه لر هست نه کرد خوشبختانه ….

  2. محمد رضا هنر می گوید

    سلام بازیت خیلی خوبه خیلی دوستت دارم

  3. امید می گوید

    وقتی رکورد عابد زادرو شکست دیگه هیچی نمیتونیم بگیم

  4. مجتبی می گوید

    قوم لک جدا از همس خودتون رو نچسبونین به لک ها ما ن لریم ن کرد خوبیتون واسه خودتون

    1. مجید می گوید

      لک یعنی آتیش یعنی غرور یعنی دلفان
      کاسیت…قوم صدهزار…قدمت ۱۱هزارساله در ایران دارد تحقیق کنید بعد لر وکرد مارنچسبونید
      افتخار لرا وکردا اینه که خودشون رو از ما بدونن تاقدمتشون بالا بره هرچند استان نداریم اما لکستان تو دلمونه وجودمونه
      همه ای ایران سرای من است

  5. مجتبی می گوید

    زبان لکی ثبت شده شما همتون با لهجه ثبت شدین هروقت به ما رسیدین میتونین حرف بزنین ??

  6. مجید...پارسا می گوید

    سلام به همه ایرانیان…
    جهت اطلاع بگم بهتون بیرانوند لرنیست کردم نیست ..
    متاسفا لک هست
    اینم بگم که لک قدمت۱۱هزارساله داره در ایران لک یعنی کاسیت قوم صدهزار…لر وکرد فقط استان دارن وهرکدام از آثار و میراث لک هارو میبرن وبه اسم خودشون ثبت میکنن شما برا مثال بگو هیتلر لرا میگن مادرش لر بود کردا هم قدمت ۳هزارسال بیشترندارن ولی لک ها قدمتشون ۱۰هزاروسیصدساله برای اثبات حرفم به سایت گوگل بروید وبزنید الهه باردار روستای سراب بادیه بهتون ثابت میشه گفته هام …
    ما لکها به امثال بیرانوند که هویت خودشو نمیدونه افتخار نمیکنیم…به کریم خان لک لطفی علی خان زند افتخار میکنیم
    البته اگه لرای غیور بزارن …
    عذر میخام از همه
    قصدتوهین یا بی ادبی ندارم اما قوم لک رو از خودتون ندونید لطفا …به اصالت خودتون افتخار کنید..خداحافظ

    1. پاپی جعفری می گوید

      ولا تا جایی میدونیم اقا لک لک . بیرانوند طایفه ای از لر در استان لرستان است به قول خودشون بیرو وا سکوند برارن اگر هم لکن. سکوند چرا لری حرف میزنن بعد ادعا لریشو هم میشه ولرن .لکم که میگیدمال استان ایلام اینو هم بدونید تنها قومی که مورد تجاوز قرار نگرفته از هزارن سال تا به حال لر بود نه کسی دیگه ای…..

  7. ناشناس می گوید

    سلام آقای بیرانوند آقای لر من طرفدارتونم وخیلی دوستتون دارم ازت درخواست کمک دارم جزسیل زدگانم لرستانم خونمو آب گرفته هیچی ندارم یه خانم هستم معلول دارای سه تا فرزند کمک کن باتشکر طرف دار پرسیولیس ۶۰۳۷۹۹۷۴۸۱۱۵۱۲۶۵

  8. ررضا می گوید

    عکس خواهران علیرضا بیراروند لطفا