طرز تهیه کیک خوشمزه عسل و گردو + مواد لازم

0

در بعد از ظهرهای این روزهای سرد یک تکه کیک با چای داغ خیلی می چسبد. مخصوصا اینکه عسل و گردو هم به آن اضافه کنیم. درست کردن این کیک را به شما پیشنهاد می کنیم.

طرز تهیه کیک بهترین سایت آشپزی آموزش کیک آموزش آشپزی

مواد لازم:

    گردو ۳/۴ فنجان

    آرد یک و نیم فنجان

    عسل ۱ فنجان

    پوره سیب ۱ فنجان

    تخم مرغ ۳ عدد بزرگ

    جوش شیرین ۳/۴ قاشق چای خوری

    نمک  ۱/۴ قاشق چای خوری

    پودر زنجبیل  ۱/۴ قاشق چای خوری

نکاتی در رابطه با طرز تهیه این کیک :

۱- از کره در دمای اتاق، برای چرب کردن قالب استفاده می شود.

۲- آرد را کمی بیشتر بردارید تا برای قالب نیز استفاده کنید.

۳- از عسل طبیعی استفاده کنید. علاوه بر مقدار ذکر شده به ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل نیز برای براق کردن روی کیک احتیاج خواهید داشت.

۴- از پوره سیب بدون شکر استفاده نمائید.

۵- تخم مرغ ها باید در دمای اتاق باشند.

طرز تهیه کیک بهترین سایت آشپزی آموزش کیک آموزش آشپزی

طرز تهیه:

۱٫  فر را تا دمای ۱۷۶ درجه سانتی گراد به همراه طبقه ای در مرکز آن پیش گرم کنید. گردوهای نصف شده را برروی قالب (سینی) رولت پخش کنید. آن را بین ۵ تا ۷ دقیقه در فر برشته کنید تا زمانیکه بوی خوبی تولید کند، چند دقیقه یک بار آنها را جابجا کنید. سپس آن را به یک بشقاب منتقل کنید؛ بگذارید تا خنک شود. گردوها را برای خرد کردن در یک مخلوط کن (غذاساز) ریخته و حدود ۱۰ بار کلید آن را روشن/خاموش کنید تا بسیار ریز شود. آن را کنار بگذارید.

۲٫  یک قالب کمربندی ۲۲ سانتیمتری را با کره چرب کنید و برروی آن آرد بپاشید؛ و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، عسل و پوره سیب را با هم مخلوط کنید؛ آنقدر هم بزنید که بیشتر عسل حل شود. تخم مرغ ها را اضافه کنید، تا زمانیکه که کاملا با هم ترکیب شوند هم بزنید.

۳٫  آرد، جوش شیرین، نمک و زنجبیل را درون یک کاسه متوسط الک کنید. آن را به مخلوط عسل اضافه نموده و هم بزنید. با استفاده از لیسک پلاستیکی، گردوها را با آن مخلوط کنید.

۴٫ خمیر را درون قالبی که از پیش آماده شده است بریزید. کیک را تا زمانیکه روی آن قهوه ای طلایی شود و تستری را که در وسط کیک فروکرده اید به راحتی و تمیز بیرون بیاید، حدود ۵۵ دقیقه بگذارید تا بپزد.

۵٫  قالب را به پنجره سیمی منتقل کنید؛ بگذارید تا در حدود ۱۵ دقیقه خنک شود تا زمانیکه کیک از دیواره های قالب شروع به جدا شدن کند. کیک را از قالب خارج کنید، و برروی دیس پذیرائی قرار دهید. تا وقتیکه کیک هنوز گرم است، از یک کاردی فلزی استفاده کنید و به آرامی مابقی عسل را برروی کیک به صورت یک لایه نازک پخش کنید تا سطح آن براق شود. به صورت گرم میل نمائید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ