راهنمای خرید رادیاتور +قیمت انواع رادیاتور پره ای ،پانلی و فولادی

4

انواع رادیاتور ، رادیاتور فولادی ، قیمت انواع رادیاتور پنلی ،رادیاتور پنلی یا پره ای ، بهترین رادیاتور ، رادیاتور آلومینیومی ، رادیاتور چیست ،قیمت هر پره رادیاتور بوتان ف قیمت رادیاتور پنلی ایران رادیاتور ، قیمت ایران رادیاتور مدل کال ، بهترین رادیاتور ،قیمت حوله خشک کن ایران رادیاتور ،نمایندگی ایران رادیاتور در تهران ،قیمت رادیاتور ایساتیس ،محاسبه تعداد پره های رادیاتور

***

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های گرمایش منزل استفاده از شوفاژ است. به طور کلی، حرارت رادیاتورها از طریق جابه‌جایی در هوای اتاق گرما ایجاد می‌کند. به این صورت که هوای گرم بالای رادیاتور که سبک‌تر است به طرف بالا حرکت نموده و هوای سرد جایگزین آن می‌شود و این چرخش دائمی در جریان هوا، باعث گرم شدن اتاق می‌شود.

آب موجود در رادیاتور در سیستم حرارت مرکزی توسط تجهیزاتی مثل مشعل و پمپ گرم می‌شود و آب گرم‌شده در موتورخانه به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌شود و وارد رادیاتورهای هر قسمت می‌شود؛ این آب زمانی که دمای آن کاهش می‌یابد دوباره به موتورخانه هدایت می‌شود تا گرم شود و این چرخه بارها تکرار می‌شود. بهترین مکان برای استفاده از رادیاتور شوفاژ مکان‌هایی است که خیلی نیاز به کنترل دما و رطوبت ندارد، چرا که رادیاتور قابلیت تنظیم درجه حرارت و رطوبت محیط را ندارد و میزان رطوبت نسبی اتاق را کاهش می‌دهد.

به‌طور کلی رادیاتورها با درنظر گرفتن میزان گرمادهی حدود ۸۰ تا ۱۵۰ کیلوکالری در ساعت با دو روش سه‌تکه (اکسترودی) یا یکپارچه (دایکاست) از آلیاژهایی مانند چدن، فولاد و آلومینیوم تولید می‌شوند.

گرچه با توجه به راندمان پایین و طول عمر غیراقتصادی در کنار کارایی نامناسب، چدن مدت‌هاست از خطوط تولید رادیاتور حذف شده است اما هنوز هم جزو مواد اولیه این وسیله گرمایشی از آن یاد ‌ می‌شود.

در این میان با توجه به تحقیقات انجام شده، انواع رادیاتورهای آلومینیومی با وجود قیمت بالا جزو پرتقاضاترین انواع رادیاتورها هستند و هر مترمربع از آن در شرایط معمولی و اختلاف دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد، حدود ۳۵۰ کیلوکالری در ساعت به محیط حرارت می‌دهد.

وسایل گرمایشی جدید محاسبه تعداد پره های رادیاتور قیمت هر پره رادیاتور بوتان قیمت رادیاتور ایساتیس قیمت رادیاتور قیمت حوله خشک کن ایران رادیاتور قیمت ایران رادیاتور راهنمای خرید لوازم خانگی راهنمای خرید رادیاتور قرنیزی رادیاتور فولادی بهترین رادیاتور انواع رادیاتور

از سوی دیگر رادیاتورهای فولادی که بهترین راندمان انتقال حرارت به محیط را از خود برجای گذاشته‌اند به دلیل داشتن حس نوستالژیک یا طرح‌های خاص هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درحالی است که وزن این نوع رادیاتور به ازای هر مترمربع سطح حرارتی ده کیلوگرم و هر مترمربع آن در شرایط معمول با اختلاف درجه حرارت ۶۰ درجه سانتی‌گراد حدود ۴۴۰ کیلوکالری در ساعت است.

رادیاتورها از نظر طراحی (شکل ظاهری) و ساخت نیز به سه گروه تخت (پانلی)، پره‌ای و لوله‌ای تقسیم‌بندی شده‌اند که هرکدام دارای کارکردهای متفاوت و راندمان متغیری هستند.

وسایل گرمایشی جدید محاسبه تعداد پره های رادیاتور قیمت هر پره رادیاتور بوتان قیمت رادیاتور ایساتیس قیمت رادیاتور قیمت حوله خشک کن ایران رادیاتور قیمت ایران رادیاتور راهنمای خرید لوازم خانگی راهنمای خرید رادیاتور قرنیزی رادیاتور فولادی بهترین رادیاتور انواع رادیاتور

رادیاتورهای پانلی: به عنوان بهترین نوع رادیاتور است که از نظر زیبایی و قابلیت نصب از هر سو امتیاز بیشتری نسبت به دیگر انواع رادیاتور دارد، اما به دلیل محدودیت در افزایش ظرفیت گرمادهی و غیرقابل تعمیربودن زیاد قابل اعتماد نیست، ولی به دلیل زیبایی و امتیاز انتشار گرمای تابشی بیشتر نسبت به دیگران برای برخی خریداران جذاب‌ترند.

وسایل گرمایشی جدید محاسبه تعداد پره های رادیاتور قیمت هر پره رادیاتور بوتان قیمت رادیاتور ایساتیس قیمت رادیاتور قیمت حوله خشک کن ایران رادیاتور قیمت ایران رادیاتور راهنمای خرید لوازم خانگی راهنمای خرید رادیاتور قرنیزی رادیاتور فولادی بهترین رادیاتور انواع رادیاتور

رادیاتورهای پره‌ای: این رادیاتور بیشتر از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و با توجه به این که ظرفیت گرمایی آن به ازای هر پره به‌صورت مجزا تعیین می‌شود و قابلیت کم یا زیاد کردن ظرفیت گرمادهی متناسب با فضای موردنیاز در این نوع رادیاتور وجود دارد، می‌توان این گونه درنظر داشت که متداول‌ترین نوع رادیاتور در ساختمان‌هاست و تعمیر یا تعویض آن نسبت به دیگر انواع رادیاتور مقرون به صرفه‌ است.

رادیاتورهای لوله‌ای: این نوع رادیاتور بیشتر برای سرویس‌های بهداشتی و اماکن مرطوب قابل استفاده است و به عنوان حوله‌خشک‌کن از آنها یاد می‌شود و به دلیل راندمان غیرقابل توجه حرارتی به عنوان رادیاتور برای فضای داخل منزل نمی‌توان از آنها نام برد.

محاسبه تعداد پره های رادیاتور

یکی از سوال‌های متداول ذهنی اکثر خریداران رادیاتور هنگام انتخاب این است که چه تعداد پره رادیاتور برای گرم کردن فضای موردنیازشان لازم است؟ هرچند این محاسبه به پارامترهای متفاوتی چون ارتفاع واحد مورد نظر و همچنین مصالح به کار رفته در آن یا نوع آب و هوای منطقه بستگی دارد و نیازمند به‌کارگیری فرمول‌های تخصصی است، اما راهی ساده نیز برای محاسبه و تعیین تعداد پره‌های مورد نیاز فضای مورد نظر شما وجود دارد.

بر این اساس ابتدا باید میزان انرژی گرمایشی مورد نیاز کل فضا را محاسبه کنید و با توجه به اعداد مندرج روی کاتالوگ یا بسته‌بندی رادیاتور تعداد مورد نیاز را به دست آورید. درحالی که براساس استاندارد در شرایط ایده‌آل برای یک واحد ساختمانی در طبقات میانی با آب و هوایی معتدل برای هر مترمربع نیازمند ۹۰ کیلوکالری انرژی در ساعت هستیم، این درحالی است که این عدد در مناطق کوهستانی یا سردسیر حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلوکالری خواهد بود.

به عنوان مثال برای یک واحد ۵۰ متری در طبقه دوم ساختمانی که اطرافش کاملا پوشیده است و دیوارهای مناسبی از نظر عایق‌بندی با پنجره‌های دوجداره دارد، معادل ۴۵۰۰ کیلوکالری در هر ساعت لازم است و برای حمام می‌توان از یک بلوک رادیاتور آلومینیوم حوله خشک‌کن ۵۰ در۸۰ (به ظرفیت حرارتی حدود ۷۰۰ کیلو کالری بر ساعت) و بقیه از رادیاتور (ظرفیت حرارتی ۱۲۵ کیلوکالری بر ساعت) استفاده کرد.

شیرهای ترموستاتی را جدی بگیرید

با افزایش روزافزون بهای انواع انرژی، اکثر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دنبال کاهش هزینه‌های خود در این زمینه هستند تا به جیب خودشان نیز خدمتی قابل توجه کرده باشند. یکی از اقلام و تجهیزات مورد نیاز در این راستا و هنگام خرید رادیاتور، شیر کنترل‌کننده ورودی آب گرم رادیاتور است که مدتی است سازندگان برای پاسخ به نیاز متقاضیان اقدام به ساخت و طراحی شیرکنترل‌های ترموستاتی کرده‌اند.

شاید تصور شما از این شیرها دستگاهی کاملا مکانیکی و ساده باشد که صرفا باید جریان آب گرم را هنگام ورود به رادیاتور کنترل کند اما فراموش نکنید با این وسیله ـ البته نمونه‌های ترموستاتی آن ـ شما می‌توانید علاوه بر کنترل جریان آب گرم داخل رادیاتور، درجه حرارت اتاق کار یا منزل خودتان را نیز کنترل و به میزان قابل توجهی از هدر رفت انرژی بکاهید. این شیرها با توجه به سنسورهایی که در آنها تعبیه شده درجه حرارت داخل اتاق را در محدوده مشخصی که قابل تنظیم است با کنترل جریان آب گرم ورودی به رادیاتور دقیقا کنترل کرده به‌طوری که با جلوگیری از هر درجه گرمای اضافه تقریبا ۶ درصد مصرف سوخت را کاهش خواهد داد. به عنوان مثال در طول روز که نور خورشید و انواع و اقسام وسیله‌ها مثل چراغ خوراک پزی باعث ایجاد گرمای داخل ساختمان می‌شود این قطعه با جلوگیری از ورود آب گرم اضافه داخل رادیاتور دمای اتاق را کنترل می‌کند و مانع هدر رفتن سوخت و درنهایت پرداخت صورتحساب اضافه خواهد شد.

تولیدات داخل همردیف خارجی‌ها

همه با این ضرب‌المثل آشنا هستیم که می‌گوید «مرغ همسایه غاز است». این کنایه‌ای است که به وجود انواع و اقسام رادیاتورهای پانلی و پره‌ای یا حوله خشک کن های خارجی در بازار مصرف داخل کشورمان برمی‌گردد، درحالی که برخی تولیدکنندگان داخل هم‌اکنون تولیداتشان را با برندی ایرانی روانه بازارهای معتبر جهانی می‌کنند. بنابراین درباره کیفیت و میزان بازدهی و خدمات پس از فروش این رادیاتورها هرگز نباید نگران باشیم چون داخلی‌ها واقعا یک سرو گردن از تولیدات خارجی که عمدتا از کشور چین یا ترکیه وارد کشورمان شده‌اند، بالاتر است.

چند توصیه برای نگهداری بهتر

۱. نظافت و گردگیری دوره‌ای رادیاتور باعث افزایش راندمان گرمادهی آن خواهد شد.

۲. هواگیری بموقوع رادیاتور می‌تواند مانع فرسودگی آن شود.

۳. نصب رادیاتور زیر پنجره باعث هدر دادن انرژی و از بین رفتن منابع مالی خانواده می شود.

۴. برای نظافت و گردگیری رادیاتور از شوینده های قوی و همچنین اسکاچ زبر استفاده نکنید.

۵. نصب رویه چوبی یا فلزی برای رادیاتور جهت زیبایی بهتر، مانع بزرگی برای انتقال انرژی به داخل اتاق است و راندمان را بسیار کاهش خواهد داد.

در انتخاب رادیاتور به این نکات دقت کنید

۱- بطور کلی یکی از روشهای مرسوم گرمایش در آپارتمان های مسکونی، اداری و فروشگاهها استفاده از انواع رادیاتورها می باشد.

۲- به دلیل تجمع هوای گرم در زیر سقف استفاده از رادیاتورها فقط در شرایطی که فاصله کف تا سقف محل مورد نظر حداکثر ۳ متر باشد مناسب است و برای فضاهای با ارتفاع سقف بیشتر استفاده از وسایل گرمایشی دمنده داری مانند فن کوئل ، هواساز و … توصیه می شود.

۳- انواع رادیاتورهای آلومینیومی شوفاژ بصورت دیواری (روی دیوار) و در زیر پنجره اتاق نصب می گردند و فاصله پایین هربلوک از کف اتاق یا سالن ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر می باشد.

۴- رادیاتورهای آلومینیومی از نظر روش تولید به سه دسته رادیاتورهای تمام دایکاست, رادیاتورهای اکسترود و رادیاتورهای دایکاست اکسترود تقسیم می شوند.

۵- رادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست دارای مرغوبترین روش تولید بوده و هر پره از رادیاتور بصورت یکپارچه در قالب دایکاست تولید می شود که پس از عملیات تست , فینیشینگ و رنگ آمیزی به هم متصل شده و بصورت بلوک های ۵ پره – ۷ پره و ۱۰ پره در بسته بندی قرار گرفته و عرضه می شوند.

۶- برای محاسبه تعداد پره های رادیاتورآلومینیومی شوفاژ مورد نیاز هریک از فضاهای ساختمان خود، ضمن اعلام ابعاد و موقعیت مکانی آن با کارشناسان شرکت دماتجهیز بعنوان مرکز مشاوره و فروش انواع دستگاههای سرمایش و گرمایش مشورت فرمائید.

۷- به استثناء رادیاتورهای اکسترود یا پروفیلی مانند انواع آلفام یا کریستال که پره های آنها ثابت و غیرقابل افزایش یا کاهش است در مورد دیگر انواع رادیاتورهای آلومینیومی دایکاست تعداد پره های بلوکها قابل تغییر در محل می باشد.مثلا برای تهیه یک بلوک رادیاتور ۱۵ پره ناگزیر یک رادیاتور ۵ پره و یک ۱۰ پره به هم متصل می شوند و یا برای ۲۰ پره دو بلوک ۱۰ پره را نصاب در زمان نصب به هم متصل می نماید.

۸- قبل از انتخاب رادیاتور، فاصله لوله های بالا و پائین محل نصب رادیاتور را اندازه گیری فرمائید(۳۵ یا ۵۰ یا ۶۰ سانتیمتراست؟)

قیمت انواع رادیاتور در بازار

رادیاتور آلومینیومی بوتان Butane

رادیاتور بوتان – ۳ پره IL Primo 500
قیمت  : ۷۲.۹۰۰ تومان

رادیاتور بوتان – ۳ پره Elena 500
قیمت  : ۷۷.۴۰۰ تومان

رادیاتور بوتان – ۵ پره IL Primo 500
قیمت  : ۱۲۱.۰۰۰ تومان

رادیاتور بوتان – ۷ پره IL Primo 500
قیمت  : ۱۷۰.۰۰۰ تومان

رادیاتور بوتان – ۱۰ پره IL Primo 500
قیمت  : ۲۴۳.۰۰۰ تومان

 

قیمت حوله خشک کن فولادی بوتان

حوله خشک کن های فولادی بوتان با فن آوری روز دنیا در ۳ سایز متفاوت

۱۰ لول : BST 60*50             قیمت : ۸۸.۰۰۰ تومان
۱۴ لول : BST 60*50             قیمت : ۱۰۹.۰۰۰ تومان
۱۹ لول : BST 80*50             قیمت : ۱۳۸.۰۰۰ تومان

قیمت رادیاتور آلومینیومی ایران رادیاتور

رادیاتور پره ایران رادیاتور مدل ترمو          ۱۶۸،۰۰۰ ریال
رادیاتور پره ای ایران رادیاتور مدل کال       ۲۱۷،۰۰۰ ریال
رادیاتور پره ای کالر          ۱۸۰،۰۰۰ ریال
رادیاتور پره طرح ترمو          ۱۵۰،۰۰۰ ریال
رادیاتور پره طرح باران          ۱۴۵،۰۰۰ ریال
رادیاتور پره طرح یونیک          ۱۲۵،۰۰۰ ریال

ایران رادیاتور پنل یک متری

۱۹۰,۰۰۰ تومان

قیمت رادیاتور پنلی ایساتیس

رادیاتور پنلی ایساتیس دو کنوکتور ۶۰ (مدل آفتاب)

قیمت : ۱,۲۶۰,۰۰۰ ریال

رادیاتور پنلی ایساتیس دو کنوکتور ۸۰ (مدل آفتاب)

قیمت با تخفیف: ۱,۶۸۰,۰۰۰ ریال

رادیاتور پنلی ایساتیس دو کنوکتور ۱۰۰ (مدل آفتاب)

قیمت با تخفیف: ۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال

رادیاتور پنلی ایساتیس دو کنوکتور ۱۲۰ (مدل آفتاب)

قیمت با تخفیف: ۲,۵۲۰,۰۰۰ ریال

رادیاتور پنلی ایساتیس دو کنوکتور ۱۴۰ (مدل آفتاب)

قیمت با تخفیف: ۲,۹۴۰,۰۰۰ ریال

رادیاتور پنلی ایساتیس دو کنوکتور ۱۶۰ (مدل آفتاب)

قیمت با تخفیف: ۳,۳۶۰,۰۰۰ ریال

قیمت رادیاتور پنلی فولادی

رادیاتور پنلی ۱۰۰ سانتی گلدپن
۲,۳۰۰,۰۰۰ ریال

رادیاتور پنلی ۴۰ سانتی کرمی مدل کلاسیک
۱,۸۰۰,۰۰۰ ریال

رادیاتور پنلی ۵۰ سانتی کرمی مدل کلاسیک
۲,۲۵۰,۰۰۰ ریال

رادیاتور پنلی ۶۰ سانتی کرمی مدل کلاسیک
۲,۷۰۰,۰۰۰ ریال

قیمت انواع رادیاتور در سال ۱۳۹۳

وسایل گرمایشی جدید محاسبه تعداد پره های رادیاتور قیمت هر پره رادیاتور بوتان قیمت رادیاتور ایساتیس قیمت رادیاتور قیمت حوله خشک کن ایران رادیاتور قیمت ایران رادیاتور راهنمای خرید لوازم خانگی راهنمای خرید رادیاتور قرنیزی رادیاتور فولادی بهترین رادیاتور انواع رادیاتور

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. یعقوب مولایی می گوید

    متقاض رادیاتور هستم

    1. حسین می گوید

      سلام تعددادی رادیاتورالومنیمی دارم

      1. بهمنی می گوید

        سلام من خریدار چنتا رادیاتور آلمینیومی هستم

  2. ناشناس می گوید

    ساختن ، خلق کردن کار خدای متعالست و انسانها با نعمتهای خدادادی فقط توان هماهنگی دارند بخواست خدای متعال.
    ان شاءا… همینطورست