باران کوثری بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر ۹۳ + بیوگرافی

11

باران کوثری Baran Kosari (متولد ۲۵ مهر ۱۳۶۴ در تهران) هنوز ازدواج نکرده ، مجرد است و همسری هم ندارد، بازیگر، طراح لباس و طراح صحنه و منشی صحنه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، فرزند رخشان بنی‌اعتماد (کارگردان سینما) و جهانگیر کوثری (تهیه کننده سینما و کارشناس فوتبال) است.

همسر باران کوثری شوهر باران کوثری بیوگرافی باران کوثری ازدواج باران کوثری Baran Kosari

باران کوثری در آغوش مادرش

باران کوثری دانش‌آموختهٔ رشته نمایش از هنرستان سوره است. بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰) ساخته داریوش فرهنگ، نخستین تجربه بازیگری اوست. نقش‌آفرینی‌های بعدی وی تا سال ۱۳۸۰ به تمامی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد است.

کوثری همچنین با بازی در تئاتر آن سوی آینه به کارگردانی آزیتا حاجیان (۱۳۷۶) توانایی‌هایش را به عنوان بازیگر صحنه نیز به ثبت رسانده‌است. او در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان (۱۳۸۱)، یکی از اعضای هیئت داوران در بخش مسابقه بود.

سال ۱۳۸۵ برای وی سال پرباری بود. باران ابتدا با بازی چشمگیرش در مجموعه صاحبدلان (محمدحسین لطیفی) همه را به تحسین واداشت، سپس از جانب خوانندگان هفته‌نامه چلچراغ برای دریافت نشان محبوبیت این نشریه انتخاب شد و سرانجام در بهمن ماه همین سال با کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای دو فیلم خون بازی و روز سوم و دیپلم افتخار بخش بین‌الملل برای فیلم خون بازی، آلبوم افتخارات یک سالش را ورق زد. او در سال ۱۳۸۶ در جایزه تصویر آسیا پاسیفیک توانست برای فیلم خون بازی یکی از کاندیداهای بهترین بازیگری شود و در سال ۱۳۸۷ در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم حیران کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

همسر باران کوثری شوهر باران کوثری بیوگرافی باران کوثری ازدواج باران کوثری Baran Kosari

در دوازدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۷ باران به همراه پدرش جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به بابک یزدانی اهدا کرد. همچنین در سال ۱۳۸۹ و در چهاردهمین جشن خانه سینما، نگار جواهریان تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را از باران و حامد بهداد دریافت کرد. وی در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۰ برای بازی در فیلم بغض در بخش نگاه نو (فیلم‌های اول) کاندیدای جایزه بهترین بازیگر زن شده بود. پس از دو سال ممنوع‌الفعالیت بودن در سال ۱۳۹۲ در دومین فیلم رضا درمیشیان به نام عصبانی نیستم بازی کرد و برای نمایش فیلم در جشنواره برلین به آلمان سفر کرد. همچنین کتابی تحت عنوان باران کوثری در سینمای ایران به قلم حسین عالمگیر از انتشارات شایسته منتشر شد.

همسر باران کوثری شوهر باران کوثری بیوگرافی باران کوثری ازدواج باران کوثری Baran Kosari

هیات داوران سودای سیمرغ اعلام کرد: با احترام و تقدیر از بازی های چشمگیر دو بازیگر ارزشمند سینمای ایران خانم ها لیلا حاتمی در فیلم دوران عاشقی و مهتاب کرامتی در فیلم عصر یخبندان هیأت داوران در این بخش یک دیپلم افتخار و یک سیمرغ بلورین اهداء کرد.
سیمرغ بلورین “بهترین بازیگر نقش اول زن” به بـاران کـوثـری برای فیلم کوچه بی نام اهدا شد.
دیپلم افتخـار “بهترین بازیگر نقش اول زن” نیز در مراسم اختتامیه سی وسومین جشنواره فیلم فجر به لیلا زارع برای فیلم شیفت شب رسید.

در ادامه مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر، هیات داوران برای اهدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن روی سن آمدند و دیپلم افتخار این بخش را به لیلا زارع برای «شیفت شب» اهدا کردند.

لیلا زارع پس از دریافت دیپلم افتخارش بیان کرد: ضمن احترام به دیگر کاندیداها و پیشکسوتان که همیشه از آن ها یاد گرفتم، از نیکی کریمی که مرا برای ایفای نقش در شیفت شب انتخاب کرد تشکر می کنم. ایشان صمیمانه مرا برای ایفای نقش یاری کردند.

همسر باران کوثری شوهر باران کوثری بیوگرافی باران کوثری ازدواج باران کوثری Baran Kosari

زارع همچنین از خانواده‌اش تشکر کرد.

در ادامه، مدیری از رخشان بنی اعتماد دعوت کرد که در میان تشویق حاضران روی سن بیاید.

در این بخش با احترام به مهتاب کرامتی و لیلا حاتمی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به باران کوثری برای ایفای نقش در «کوچه بی نام» رسید و او این جایزه را از دستان مادرش دریافت کرد.

کوثری که با پای گچ گرفته شده روی سن آمد، بلافاصله پس از حضور روی سن، در آغوش مادرش، رخشان بنی اعتماد قرار گرفت.

این بازیگر سینما با بیان اینکه خیلی ذوق زده شده است، اظهار کرد: باعث افتخار هر بازیگری است که از این ترکیب هیات انتخاب جایزه بگیرد. باعث افتخارم است که نامم در کنار نام های بزرگی در ترکیب نامزدهای بخش بازیگری قرار گرفتم.

وی ادامه داد: خوشحالم برای فیلمی جایزه می گیرم که مقبول مردم است و جزو بهترین آرای مردمی است.

او در ادامه سخنانش از احد صادقی تشکر کرد و گفت: این جایزه را مدیون راهنمایی های عمو فرهادم (فرهاد اصلانی) هستم و مثل همیشه آن را به پدر و مادرم تقدیم می کنم چون تا ابد مدیون شان هستم.

کوثری خطاب به پدر و مادرش بیان کرد: به دلیل صبرتان در آن دوسال تلخ خانه نشینی که مرا تحمل کردید، برای تحمل همه خشمی که برای ناعدالتی علیهم داشتم، تشکر می کنم. خدا را شکر که با تمام سختی هایی که داشتم کاری نکردید که جیزی بگویم که پشیمان شوم.
این بازیگر سیمرغ دار در پایان تاکید کرد: بزرگترین افتخارم تا لحظه مرگم این است که نامم زیر سایه رخشان بنی اعتماد و جهانگیر کوثری باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 11 )
  1. رها می گوید

    نمی دونم این ها با چه معیاری بازیگر می شون نه بیان خوبی داره نه قیافه زیبا و دل نشینی وزنش هم که خیلی بالاست .

    1. ☆فاطمه☆ می گوید

      بامعیار پارتی عزیزم
      مامان کارگردان بابا تهیه کننده دیگه نه قیافه مهمه نه بازی اندازه بشکه هم بشی بازبهترین نقشو میدن بهت!

    2. اشکان می گوید

      نو به وزنش چیکار داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    3. کسرا می گوید

      انصافا چهره زیبا و جذابی داره ولی بازیش خوب نیست…به احتمال ۹۹ درصد با پارتی پدر و مادرش بازیگر شده

  2. سیمین می گوید

    اگه مادر پدرش تو سینما نبودند عمرا بازیگر می شد . دختره بی استعداد لوس .

  3. رژین می گوید

    بچه ها خدایی قشنگ بازی میکنه
    نگید تورو خدا

    1. سپيده می گوید

      کارگردان قابلیه ولی بازیگریش چنگی به دل نمیزنه

  4. رها می گوید

    کجاش قشنگ بازی می کنه تو همه جای دنیا اولین معیار بیان درست کلماته که این ادم نمی تونه درست حرف بزنه.

  5. سارا می گوید

    بیان نداره و پارتی داره. جایزه حقش نبود

    1. عسل می گوید

      ساراجون اگه شما داور جشنواره نبودی پس لطفا پیش داوری نکن ضمنا مگه سینمای ایران هالیووده که همه باید جذاب باشن دراخر بابا ننه باران خودشون گرفتار باند بازی وچه چه هستن کجا پارتی باران میشن ؟؟؟

  6. سید عبداله صباحی می گوید

    Do it haft armed Bonham یا به اثر باستانی دوهزاروپانصد پانصد سال پیش بیستون شما چه آدم خوبی هستی خانم باران کوثری کتیبه ی پاز تن الاستیسیته خط یا پارام۹