جزییات پاسخ “شقایق دهقان” به نامه جنجالی و توهین آمیز همسرش !!

7

شقایق دهقان بازیگر مشهور و سرشناس ایرانی پاسخ نامه جنجالی همسرش محراب قاسم خانی را داد که متن آن به شرح زیر می باشد .

در متن نامه‌ی این بازیگر که خطاب به همسرش، نویسنده‌ فیلم‌ها و سریال‌های طنز نوشته شده، آمده است:

«محراب عزیز

در طی سال‌هایی که در کنار تو زندگی کردم، چندین بار به من پیشنهاد دادی و سعی کردی منو ترغیب کنی که عضو شبکه‌های اجتماعی بشم و فضای بی‌انتها و پر از پیچیدگی و گاهی دیوانه‌وار مجازی رو تجربه کنم و هر بار من امتناع کردم، دلیلش رو هم میدونی؛ من از روبرو شدن با قضاوت‌ها، انتقادهای بی‌رحمانه و بدگویی‌ها می‌ترسم.

من ترجیح میدم همیشه به همون لبخندهای گرم و حرف‌های محبت‌آمیزی که آدم‌های واقعی می‌زنند دل خوش کنم و عجیب این که تا به حال هیچکدوم از این زخم زبان‌ها، بدگویی‌ها و حسادت‌ها رو در حرف‌ها و حرکات آدم‌ها در خارج از دنیای مجازی نشنیدم و ندیدم. انگار که آدمها وقتی دیده نمی‌شن شهامت خیلی بیشتری در گفتن حرف‌هایی که در دلشون میگذره دارن. انگار وقتی رو در رو با کسی حرف نمی زنن تازه تبدیل به قهرمان، منجی جامعه و مدافع فرهنگ و تمدن می‌شن و تازه تو این شرایطه که فکر می‌کنن موفق شدن حقشون رو از بقیه بگیرن و جواب توهین‌هایی که بهشون شده رو بدن و بعد از ناسزا و حرف‌های نامربوطی که حتماً در خارج از دنیای مجازی از گفتنش اجتناب میکنن نفس راحتی بکشن و به خودشون افتخار کنن.»

همسر شقایق دهقان نامه شقایق دهقان لو رفته شقایق دهقان شوهر شقایق دهقان سریال سرزمین کهن خانواده شقایق دهقان جدید شقایق دهقان پشت صحنه سرزمین کهن بازیگران سرزمین مادری (کهن)

بازیگر سریال‌های «پژمان»، «ساختمان پزشکان»، «شب‌های برره»، «پاورچین» و … در ادامه‌ی این نامه نوشته است:
«محراب عزیزم

چند بار دیگه میخوای تلاش کنی و با شوخی و خنده وقتی خسته می‌شی با صدای اعتراض بگی که برنامه‌سازهای تلویزیون قصد توهین و اهانت به هیچ قوم و لهجه و فرهنگ و شغل خاصی رو ندارن و قرار نیست بودجه دولت صرف تسویه حساب شخصی برنامه‌سازها با مخاطب بشه؟ چندین بار در مصاحبه‌ها گفتیم که تو آذری و من بختیاری هستم و افتخار می‌کنیم؟ ولی تعصب کورکورانه در هیچ جای دنیا پذیرفته شده نیست.»

همسر شقایق دهقان نامه شقایق دهقان لو رفته شقایق دهقان شوهر شقایق دهقان سریال سرزمین کهن خانواده شقایق دهقان جدید شقایق دهقان پشت صحنه سرزمین کهن بازیگران سرزمین مادری (کهن)

شقایق دهقان در ادامه این نامه آورده است:

«محراب عزیزم
تو سال‌هاست که مشغول نوشتن پربیننده‌ترین سریال های طنز این تلویزیون هستی، خدا و پدر و مادرت از تو راضی باشن که چنین فرزندی رو تحویل اجتماع دادن که میتونه به مردمش خدمت کنه، دل مردم رو شاد کنه و برای مردم لحظه‌های شاد و به یاد موندنی به جا بذاره و عجیب این که بعضی از این مردم هنوز متوجه لحن طنز تو در نوشتن نمی‌شن و هنوز خیلی ها با خوندن تیتر نوشته تو که “تهرانی‌ها بی‌غیرت هستند” دچار سوءتفاهم می‌شن و اصلاً به خودشون فرصت این رو نمی‌دن که یک بار متن رو بخونن، فکر کنن و بعد قضاوت کنن؛ زود قضاوت کردن‌ها چه صدمه‌هایی که به فرهنگ ما نزده، زود جبهه گرفتن‌ها چه آشفتگی‌ها که در بین مردم ما به وجود نیاورده و چه دل‌هایی که نشکسته و چه زحمت‌هایی که به پوچ تبدیل نکرده.»

در بخش پایانی نامه دهقان که خطاب به قاسم‌خانی نوشته شده، آمده است:

«محراب عزیزم
آدم‌های واقعی اونهایی نیستن که پشت دیده نشدنشون در دنیای مجازی سنگر می‌گیرن، شجاع می‌شن و شعار می‌دن، آدم‌های واقعی آدم‌هایی هستن که سعی می‌کنن برای آدم‌های دیگه کاری که از دستشون برمی‌آد رو انجام بدن حتی اگه اون کار ساختن یک لحظه کوچیک خوب و شاد برای مردم باشه. همیشه بهت افتخار می‌کنم.

همسرت شقایق دهقان»

***

همسر شقایق دهقان نامه شقایق دهقان لو رفته شقایق دهقان شوهر شقایق دهقان سریال سرزمین کهن خانواده شقایق دهقان جدید شقایق دهقان پشت صحنه سرزمین کهن بازیگران سرزمین مادری (کهن)

محراب قاسم‌خانی روز گذشته درباره‌ی اتفاقات اخیر درخصوص «سرزمین کهن» و اعتراض قوم بختیاری به این سریال، گفت: در مورد اینکه سریالی تاریخ را تحریف کرده است یا نه، نظری ندارم اما اعتراضی دارم و آن هم به شکل برخورد است.

این فیلمنامه‌نویس توضیح داد: شیوه‌ی اعتراضی که به یک اثر فرهنگی می‌شود(سرزمین کهن) نادرست است؛ اینکه به شکل خشم‌، فشار‌، فحش و مرگ با کمال تبریزی برخورد می‌شود.

او همچنین به تازگی با انتشار یادداشتی در فیس‌بوک به اعتراض اقوام بختیاری به سریال «سرزمین کهن» واکنش نشان داده است.

در بخشی از این یادداشت که با نگاه طنز خطاب به تهرانی‌ها نوشته شده، آمده است:

«… خوب یه کم خجالت بکشید از خودتون. از بقیه یاد بگیرید. اگه یه جو غیرت داشتین، ٩٩٪ فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی اصلاً ساخته نمیشدن.

به امید روزی که همه ما از هر قومی و با هر لهجه‌ای دست به دست هم بدیم و با غیرت و تعصبمون جلوی ساخته شدن هر فیلم و سریالی رو بگیریم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 7 )
  1. ناصر می گوید

    اگه دجال بخاد به دنیا بیاد از این دو نفر احتمالش زیاده

    1. soheila می گوید

      به بعضیام باید گفت لطفا ی دهن واسمون خفه شو

    2. لنا می گوید

      خیلی بی شخصیت هستین شما =ناصر

  2. نازنین می گوید

    چرا زن مرد بچه دار شد؟ تازه تو مصاحبه تو تلوزیونم حالشو گرفت و گفت برادرم جوون مونده چون زنش خوبه ……………….

  3. روزا می گوید

    بازیگر‌شگفت‌انگیزی‌من‌که‌عاشقشم

  4. ستایش فرسایش می گوید

    هر چه بیشتر از فضای مجازی فاصله بگیریم بهتر زندگی می کنیم .

  5. پلاستیک فروشی نازگل می گوید

    بازی شقایق را در سریال طنزی که می گفت : ( واقعا ) دوست داشتم.