ذوب آهن اصفهان و افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

0
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۵۰۳ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۴۵۱ ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان ۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

در همین راستا، فریدونی، مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با  بورس نیوز اظهار داشت: شرکت ذوب آهن اصفهان با توجه به بهره برداری طرح های توسعه کک سازی ۳، کک سازی یک و همچنین کوره بلند ۲، از نظر تولید در سال ۹۳ وضعیت مطلوبی دارد.

فریدونی تصریح کرد: همچنین آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها در سال جاری هیچگونه تأثیری بر وضعیت “ذوب” نخواهد گذاشت زیرا شرکت ذوب آهن اصفهان برق مورد نیاز مصرفی خود را از طریق برق تولیدی نیروگاه های خود شرکت ذوب آهن اصفهان تأمین می کند که علاوه بر تأمین برق مصرفی مورد نیاز، مقداری از برق تولیدی “ذوب” در بورس انرژی نیز عرضه می گردد. همچنین شرکت ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد گاز مورد نیاز خود را از محل کک سازی تأمین می کند که با بهره برداری از طرح کک سازی نیز در هزینه انرژی صرفه جویی بسزایی نیز خواهد شد.

وی عنوان کرد: بازار فروش محصول نیز تحت تأثیر قیمت های داخلی و خارجی است و قیمت محصول تابع کشف قیمتی عرضه و تقاضا در بازار سرمایه خواهد بود. همچنین به نظر می رسد قیمت های جهانی فلزات اساسی در سال جاری رشد زیادی نداشته باشند.

فریدونی بیان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان طرح های توسعه متعددی دارد که از مهمترین آنها می توان به طرح توسعه مربوط به ریل اشاره کرد که هم اکنون در حال مذاکرات جهت واردات خط تولید مربوط به نورد طرح مذکور به صورت دسته دوم از کشورهای اروپایی از جمله آلمان می باشیم طرح مذکور احتمالاً تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید. همچنین طرح دیگر، طرح توسعه تزریق پودر ذغال سنگ می باشد که در این طرح ذغال سنگ به صورت مستقیم در کوره بلند بکار می رود و به جای کک از ذغال سنگ استفاده می شود که در نهایت طرح مذکور باعث کاهش قیمت تمام شده خواهد شد و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. طرح شهید کاظمی نیز تأثیر بسزایی بر روی میزان تولید “ذوب” خواهد داشت که عمده تولید این طرح، مربوط به تولید ریل می باشد و دو میلیون تن افزایش تولید را به همراه خواهد داشت و حدود ۳ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خاتمه افزود: همچنین گزارش مربوط به پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ واقع گرایانه می باشد. علاوه بر این شرکت ذوب آهن اصفهان قصد افزایش سرمایه در نیمه ابتدایی سال جاری را دارد افزایش سرمایه مذکور از محل تجدید ارزیابی دارایی ها می باشد و حدود ۱۰۰ درصد خواهد بود. در مجموع به نظر می رسد “ذوب” از نظر تولید در سال جاری در شرایط مطلوبی قرار دارد و بسته به بازار فروش می تواند سودآوری مناسبی را نصیب سهامداران کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ