توصیه مهم به سهامداران کم تجربه بورس

0

مسعود مشهدی رمضانعلی-استاد دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه– در گفت وگو با ایسنا، وضعیت فعلی بورس را مورد توجه قرار داد و گفت:با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود، شاهد سه هفته نوسانات نزولی شاخص بعد از رسیدن به مقاومت ۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد هستیم.

وی افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت نظیر تحریک تقاضا، رفع تنگناهای مالی بنگاه‌های تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های لازم در نظام بانکی و بازار سرمایه به منظور تجهیز و تخصیص بهینه منابع، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل و تشویق صادرات به عنوان راهکاری برای افزایش تقاضای موثر مستلزم گذر زمان هستند و از آنجا که دولت به دنبال تحریک تقاضا به شیوه‌های غیرتورم‌زا است، لذا تاثیر این سیاست‌ها در بهبود، تدریجی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با راهکارهای دولت برای مدیریت و تسویه بدهی‌ها، سیاست‌های ارزی بر مبنای کاهش نوسانات نرخ ارز و در نهایت زمینه‌سازی برای اجرای برنامه یکسان سازی نرخ ارز تا پایان سال ۹۴، انضباط پولی و کاهش نرخ سود بانکی به همراه کاهش تورم و توسعه بازار سرمایه می‌توان به آینده بازار سرمایه که تابلوی اقتصاد و صنعت می‌باشد امیدوار بود.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:در خصوص روند بازار سرمایه بعد از موج سوم صعودی پرقدرت که تا سطح ۸۹ هزار واحد راهی شد، موج چهارم نزولی فرسایشی آغاز شد و انتهای این موج سطح ۶۹۵۰۰ واحد بود که در سطح ۷۰ هزار واحد با کمی ملایمت نسبت به ۶۹ هزار و ۵۰۰ واحد شاخص استارت یک حرکت صعودی را زد و تا مقاومت ۷۴۵۰۰ واحد حرکت کرد که بعد از درگیری با این سطح نتوانست عبور کند و نوسانات نزولی خود را آغاز کرد.

به گفته ی وی،در حال حاضر محدوده حمایت‌های ۷۳۴۰۰ تا ۷۳۶۰۰ و ۷۲۴۰۰ تا۷۲۶۰۰ واحد با کمی ملایمت ۷۲۱۰۰ که بهترین سطح برای حرکت صعودی بعدی است و در صورت حمایت در این سطح و شکست مقاومت ۷۴۵۰۰ می‌توان به موج پنجم صعودی خوش‌بین بود، همچنین محدوده حمایتی ۷۱۶۰۰ تا ۷۱۸۰۰ و ۷۰ هزار واحد و در آخر ۶۹۵۰۰ واحد، که امید است این حمایت‌ها را شاخص در حال حاضر تجربه نکند.

مشهدی رمضانعلی تصریح کرد:هدف‌های روند شاخص در صورت شکل‌گیری موج پنجم صعودی ۸۲ هزار، ۸۶۵۰۰، ۸۹ هزار و ۹۳ هزار واحد است.

وی اظهار کرد:با توجه به اینکه رفتار هیجانی بعد از نزول شاخص به سطح ۷۰ هزار واحد کاهش پیدا کرده و پدیده صف تا حدودی رنگ باخته و معاملات روان تر شده است، می‌توان سهام مناسب را با فیلتر بنیادی و تکنیکالی انتخاب کرد و بازده مطلوب را به دست آورد. امید است با بازگشت پالایشگاه‌ها به بازار مبادلاتی حجم و روند بازار تغییر قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.

این استاد دانشگاه به سهامداران کم تجربه توصیه کرد که در سرمایه‌گذاری دقت لازم کرده و سهامی در سبد خود قرار دهند که دارای بنیاد مناسب بوده و به اندازه کافی اصلاح قیمتی را تجربه کرده باشد و بتوان برای آن رشد سودآوری تخمین زد.

وی گفت:با توجه به شرایط کنونی اقتصاد ونقش و اهمیت بازار سرمایه در تأمین مالی غیرتورمی بنگاه‌ها، بهبود تدریجی رشد اقتصادی و خوش‌بینی جهت حصول توافق ژنو تا آذر ماه ،سهامداران باید صبور بوده و با دید میان‌مدت و بلندمدت در بازار حضور داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ