خانه / استخدام و بازار کار / حدود 800 خلبان بیکار داریم

حدود 800 خلبان بیکار داریم

در نشست امروز بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی میزان بدهی دولت به پیمانکاران بخش خصوصی، آخرین وضعیت بهره‌برداری از حمل و نقل هوایی و ریلی و همچنین کارنامه حمل و نقل جاده‌ای در رابطه با سوانح مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش (ایسنا)، در این نشست سعیدی‌نژاد، رییس انجمن حمل و نقل ریلی با بیان این‌که مهمترین سوال در بخش حمل ونقل ادغام دو وزارتخانه مسکن و راه با یکدیگر بوده است تصریح کرد: برداشت من این است که در بین همه نخبگان این انتظار وجود دارد که این ادغام ملغی و مجددا این دو وزارتخانه از یکدیگر تفکیک شوند.

وی ادامه داد: پشت این ادغام کار کارشناسی انجام نشده است و عمده‌ترین دلیل ما برای تکفیک این دو وزارتخانه این است که به دلیل وجود مشکلات در بخش مسکن شاید مسوولان نتوانند توجه ویژه‌ای به بخش حمل ونقل داشته باشند.

سعیدی‌نژاد با تاکید بر این‌که موضوع حمل ونقل ریلی با سایر بخش‌های حمل ونقل تفاوت دارد، تصریح کرد:‌ متاسفانه این بخش دچار عقب ماندگی جدی‌تری است. این درحالی است که در قانون مدیریت سوخت پیش بینی شده بود که 30 درصد بخش بار و 15 درصد بخش مسافربری به حمل ونقل ریلی اختصاص داده شود.

رییس انجمن حمل و نقل ریلی خطاب به آخوندی گفت: در برنامه‌ای که از سوی شما اعلام شده بخش ریلی از جایگاه مناسب و خوبی برخودار نبوده و متاسفانه 80 درصد مربوط به این بخش که مورد تاکید اصل44 نیز بوده مغفول مانده است.

شورای عالی ایمنی حمل ونقل تاسیس شود

بخارایی، رییس انجمن طرفداران ایمنی راه نیز در ادامه این نشست با تاکید بر این‌که 250 هزار مجروح و 200 هزار کشته در کارنامه حمل ونقل جاده‌ای در ارتباط با سوانح ثبت شده بیان کرد: از این تعداد 10 درصد به از کارافتادگی دائم مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه در راستای کاهش سوانح جاده‌ای اظهار کرد: سوانح حمل و نقل جاده‌ای در سال اول این برنامه 13.7 درصد کاهش، در سال گذشته 4.8 درصد کاهش و در چند ماه نخست سال نیز شاهد افزایش تلفات بوده‌ایم. این درحالی است که براساس برنامه پنجم قرار بود سالانه پنج درصد از سوانح جاده‌ای کاهش یابد.

به گفته بخارایی، باید در کاهش سوانح رانندگی از مشارکت مردم استفاده کرد و همچنین محور برنامه‌های توسعه حمل ونقل را بر کاهش سوانح و ایمنی قرار دهیم. از آنجایی که در وزارت راه دستگا‌ه‌های اجرایی عنایت کمتری به این مضوع دارند پیشنهاد انجمن طرفداران ایمنی راه این است که یک شورای عالی ایمنی تشکیل شود.

رییس انجمن طرفداران ایمنی راه با تاکید بر این‌که این شورا با ریاست رییس جمهور و عضویت وزیران تشکیل شود، اظهار کرد: بر همین اساس می‌توان امیدوار بود که یک عزم ملی برای کاهش سوانح بوجود آید.

برخورداری تنها 10 درصد هواپیماهای کشور از تکنولوژی روز دنیا

عابدزاده، مدیر عامل سابق هواپیمایی آسمان نیز با تاکید بر این‌که تنها 10 درصد از هواپیماهای کشور از تکنولوژی روز دنیا برخوردار هستند بیان کرد: علاوه بر این در مورد آموزش‌های نیروی انسانی باید گفت که حدود 700 تا 800 خلبان بیکار در کشور وجود دارد که با هزینه‌های خود تحصیل کرده‌اند.

وی با بیان این‌که از 224 فروند هواپیما در کشور 98 فروند زمین‌گیر هستند، بیان کرد: ما در سال‌های قبل در حدود 350 هزار پرواز از کشور ترکیه عقب بودیم که این رقم در حال حاضر تا 800 هزار پرواز رسیده است. همچنین به لحاظ جابه جایی مسافر حدود 80 میلیون مسافر از این کشور فاصله داریم.

عابدزاده در ادامه با بیان این‌که بهره گیری از ناوگان هوایی در کشور بسیار پایین است بیان کرد: این درحالی است که تنها 1414 ساعت متوسط بهره وری از هواپیماها در ایران است.

به گفته مدیر عامل سابق هواپیمایی آسمان ، قبل از اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها در ازای هر یک ساعت پرواز مسافران 48 دلار پرداخت می کردند واین رقم در حال حاضر به ساعتی 30 دلار رسیده است و حتی هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز نتوانسته به بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی کشور کمک کند.

وی در پایان با تاکید بر این‌که صنعت حمل ونقل هوایی در دنیا یک خانواده بزرگ است و ایران در این مورد بسیار ضعیف بوده تصریح کرد:‌ مجموع سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت حمل ونقل هوایی در جهان 591 میلیارد دلار است که از این میزان 60 درصد سرمایه‌گذاری مشترک است اما در ایران سرمایه‌گذاری‌های مشترک به کمتر از یک درصد هم نمی‌رسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*