“شبریز” افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی می دهد

0
مطرح شدن سهام شرکت های پالایشی و اقبال دوباره فعالان بازار سرمایه به آنها از جمله مواردی است که بررسی وضعیت شرکت های این گروه را حائز اهمیت می کند.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت پالایش نفت تبریز با انتشار اخبار پیرامون بهره برداری از طرح بنزین سازی و همچنین موضوع افزایش سرمایه آن در زمره شرکت های مورد توجه در این گروه می باشد.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی “شبریز” از جمله طرح هایی است که با توجه به پیگیری های صورت گرفته اکنون در مرحله تأیید حسابرسان قرار دارد و تا چند ماه آینده اجرایی می گردد.

عادل نژادسلیم پیرامون طرح های توسعه ای شرکت نیز گفت: افزایش سرمایه مذکور جهت اجرای طرح های توسعه ای “شبریز” مورد استفاده قرار می گیرد. به گونه ای که در حال حاضر طرح بنزین سازی این شرکت که در شهریور ماه سال جاری به تولید آزمایشی دست یافته، به عنوان نزدیک ترین پروژه اجرایی این مجتمع است که ظرفیت تولید بنزین در شرکت را به دو میلیون تن افزایش می دهد.

وی ادامه داد: طرح بعدی پالایش نفت تبریز، تولید محصول قیر بوده که با اجرای آن تولید حدود ۳۰۰۰ تن قیر به محصولات شرکت افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص زمان اجرای طرح مذکور اظهار داشت: به نظر می رسد طرح تولید قیر در شرکت تا پایان سال جاری به بهره برداری رسیده و اثرات سودآوری آن از محل اجرای این طرح در گزارش های آینده “شبریز” نمایان شود.

نژادسلیم با اشاره به دو پروژه دیگر در دست اجرای پالایش نفت تبریز گفت: تولید گرانول و همچنین طرح روغن سازی شرکت از دیگر پروژه های در دست اجرای “شبریز” می باشد که هر دوی آنها در سال آینده به بهره برداری رسیده و اثرات سودآوریشان در صورت های مالی سال ۹۳ مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی در تشریح جزییات دو طرح مذکور بیان کرد: طرح تولید گرانول از یک سو با افزایش میزان صادرات شرکت موجب رشد سودآوری شده و از سوی دیگر به دلیل تبدیل پودر پوکه به محصول دانه بندی پوکه اثرات مثبت زیست محیطی به همراه دارد. همچنین اجرای طرح روغن سازی “شبریز” با افزایش تولید و همچنین میزان صادرات شرکت آثار مثبت سودآوری را برای آن به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز در خاتمه عنوان کرد: به نظر می رسد با توجه به روند کنونی تولید و فروش شرکت، پوشش سود برآوری “شبریز” تا پایان سال مالی امری طبیعی و قابل دسترس باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ