دلیل صف های خرید میلیونی در گروه سرب و روی چیست ؟

0

ساتین : سهام شرکت های فعال در گروه سرب و روی در حالی معاملات روزانه خود را آغاز کردند که قیمت همگی آنها تا آستانه مثبت حداکثری رشد یافته و اقبال خریداران در این نمادها افزایش داشته است.

به گزارش بورس نیوز، به دنبال انتشار گزارش مطلوب عملکردی شرکت ملی و سرب و روی در دوره شش ماهه نخست سال مالی ۹۲ و نیز اعلام خبر افزایش سرمایه شرکت کالسیمین از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین ها، سهام شرکت های فعال در گروه سرب و روی تا آستانه حداکثری قیمت سهام رشد کرده و اقبال بالای خریداران در نمادهای معاملاتی این گروه به تشکیل صف های میلیونی منجر شده است.

این روند مثبت در شرایطی بر قیمت سهام شرکت های مذکور حاکم شده که در بازارهای جهانی نیز بهای دو فلز سرب و روی با افزایش همراه شده است. بطوریکه بهای هر تن سرب با رشد ۲۱ دلاری به ۲۱۵۷ دلار و بهای هر تن سرب با افزایش ۲۵ دلاری به ۲۰۵۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

این اقبال خریداران را به سهام شرکت های تولیدکننده سرب و روی در حالی شاهد هستیم که گروهی از مسئولان و کارشناسان فرانسوی نیز برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنایع فرآورده های معدنی در ایران، وارد کشور شده و جلساتی را با سازمان ایمیدرو خواهند داشت که حصول نتایج مثبت از این مذاکرات می تواند چشم انداز مثبتی را پیش روی آنها قرار داده و بر وضعیت سودآوری شرکت های این گروه آثار مطلوبی را اعمال کند.

در پایان این گزارش می افزاید، “فاسمین” با انتشار اطلاعیه ای از تصمیم هیأت مدیره برای افزایش سرمایه از مبلغ ۹۴۳.۸ میلیارد ریال به دو هزار میلیارد ریال خبر داده و گزارش توجیهی این برنامه را برای اعلام نظر به بازرس قانونی شرکت ارسال کرده تا با اعلام این خبر در روند صعودی قیمت سهام لیدر گروه خود باشد.

 “فسرب” نیز طی عملکرد دوره شش ماهه نخست امسال با پوشش ۷۶ درصدی بودجه برآوردی خود همراه شده و تا سقف مجاز قیمت های روزانه رشد قیمت داشته است.

از سوی دیگر شرکت صنعت روی زنگان هم در آستانه افتتاح پروژه هوی مدیا است که می تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت بگذارد که البته سهامدار عمده آن هم کالسیمین است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ