خبر خوش برای سهامداران “شاوان”

0

خبرهای خوش پالایشی ها از «شاوان» به گوش می رسد: در حالی که شنیده ها حاکی از توافق شرکت های پالایشی با شرکت ملی پالایش و پخش در خصوص محاسبه ارز سال ۹۱ بر اساس نرخ ارز مبادلاتی است ، مدیر مالی شرکت پالایش نفت لاوان از احتمال شناسایی سود انباشته از این محل خبر داد.

عزیزی در گفت و گو با خبرنگار بورس ۲۴ با اشاره به این که شرکت ملی پالایش و پخش اطلاعیه محاسبه نرخ ارز سال ۹۱ را بر اساس نرخ ارز مبادلاتی اعلام کرده است،افزود: تا زمانی که صورت های مالی سال ۹۲ نهایی نشود، نمی توان در خصوص میزان سود انباشته از محل مورد نظر به طور قطعی اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به این که احتمالا رقم چشم گیری از این محل در صورت های مالی شناسایی خواهد شد،گفت:در صورت قطعی شدن این موضوع می توان از این محل هزینه اجرای پروژه ها را تامین کرد و همچنین افزایش سرمایه نیز داشت. وی با تاکید بر این که هنوز این موضوع قطعی نشده است و نمی توان اعداد نهایی را اعلام کرد،افزود: بخش اعظمی از پروژه های توسعه ای از این محل تامین مالی خواهند شد.

عزیزی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این خصوص که در حساب های مالی سال ۹۲ و ۹۳ پالایش نفت لاوان از بابت اعتبارات دریافتی جهت اجرای طرح توسعه ای از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ،مبلغی بدهی منظور شده بود که پیش بینی می شود این مبالغ تا پایان سال مالی جاری تسویه شود،گفت: به احتمال زیاد در سال ۹۳ در صورتی که تعدیل های سنواتی مطرح شده به قوت خود باقی بمانند ،پیش بینی می شود بدهی های شرکت تسویه شود.

وی زمان قطعی شدن این موضوع را نهایتا دو هفته آینده اعلام کرد و گفت: تا زمانی که صورت های مالی سال ۹۲ نهایی نشود، نمی توان اظهار نظر دقیقی در این خصوص داشت. وی همچنین در خصوص پایان یافتن فرآیند تولید و کیفی سازی محصولات یورو ۴ گفت: این طرح امسال به بهره برداری کامل می رسد و همه محصولات لاوان از این به بعد استاندارد یورو ۴ را در اختیار داشته و قابل استفاده در اروپا خواهند بود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات این شرکت ۶۳هزار تن است،ادامه داد: محصولات لاوان بر اساس پتانسیل های روز دنیا تولید می شود. این مقام مسئول در ادامه در خصوص اعلام نرخ فروش شرکت توسط شرکت ملی پالایش و پخش برای تهیه صورت های مالی گفت: ملی پالایش و پخش هنوز اطلاعات را نداده است و فقط ابلاغیه ای درباره نرخ ارز اعلام کرده است ،در صورتی که این شرکت اطلاعات فروش را اعلام کند ، لاوان ظرف یک هفته صورت های مالی را نهایی و اعلام خواهد کرد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ